• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
12

۹۵ درصد از اراضی کشاورزی مردم حوزه چابهار در طرح اراضی ملی تعریف شده اند

  • کد خبر : 146695
  • 17 مهر 1399 - 0:02
۹۵ درصد از اراضی کشاورزی مردم حوزه چابهار در طرح اراضی ملی تعریف شده اند
هاتف سیستان و بلوچستان- سعیدی گفت: سیل دی ماه 98 با توجه به خسارات های زیادی که به بخش کشاورزی منطقه وارد کرد باعث شد جنبه های معیشت زندگی مردم نیز برجسته شود/کمیسیون ماده 56 که دبیرخانه آن در مرکز استان تصویب شده بود عمده آرای آن نیز به نفع مردم نبوده اند.

معین الدین سعیدی نماینده مردم شهرستان های چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان چابهار اظهار داشت: سیل اخیر با توجه به مشکلاتی که برای مردم دشتیاری و زرآباد بوجود آورد باعث شد که ظرفیت ها و پتانسیل های این مناطق برای مردم برجسته و نمایان شوند که داشته های هیچ مردم را سیل با خود برده است.

وی افزود: نهادهای حمایتی و خیران اعلام میکردند که مردم سیستان و بلوچستان خیلی صبور و شکیبا هستند، وقتی به روستایی برای کمک رسانی می رفتیم، کمک ها را بهمراه ما به روستاهای اطراف می بردند و میگفتند این مردم مستحق تر کمک و امداد رسانی هستند.

وی گفت: جلوه های زیبایی مردم ایران اسلامی زمین در کنار سیل زدگان دی ماه ۹۸ سیستان و بلوچستان مثال زدنی بود.

نماینده مردم شهرستان های چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازپرداخت خسارات سیل این مناطق نسبت به ادوار گذشته به موقع و بیش تر از میزان بازپرداختی های گذشته بوده است اما یک واقعیت انکار ناپذیر وجود دارد که برای تمام کشاورزان متاسفانه بازپرداخت خسارت سیل صورت نگرفته است.

سعیدی تصریح کرد: در ادوار گذشته کمیسیون ماده ۵۶ که دبیرخانه آن در مرکز استان تصویب شده بود عمده آرای آن نیز به نفع مردم نبوده اند.

وی بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد از زمین های کشاورزی آباواجدادی مردم در طرح اراضی ملی قرار دارند که این امر در بازپرداختی خسارات سیل دولت را نیز در تنگنا قرار می داد و می توان گفت یک اجحاف تاریخی بزرگی اتفاق افتاده است.

سعیدی تاکید کرد: در کمیسیون کشاورزی ماده ۳۴ را احیاء و در حال پیگیری هستیم که این اراضی را به مردم بازگردانیم.

وی گفت: برای بازسازی و ساخت مسکن محرومان که در سیل تخریب شده اند طرح های بسیار خوبی توسط بنیاد مسکن در دست اقدام می باشد اما بانک های عامل همکاری لازم را ندارند که جلسات ویژه ای برای رفع این مشکل برنامه ریزی شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=146695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.