• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
14

عقب ماندگی های تاریخی در سیستان و بلوچستان وجود دارد

  • کد خبر : 147199
  • 09 دی 1399 - 20:34
عقب ماندگی های تاریخی در سیستان و بلوچستان وجود دارد
هاتف سیستان و بلوچستان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اینکه عقب ماندگی های تاریخی در سیستان و بلوچستان وجود دارد کار بررسی مشکلات و رفع کمبودهای ارتباطات را در اولویت قرار داده ایم.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حضور ۱۰ روزه خود در سیستان و بلوچستان و در حاشیه بازدید از شهرستان خاش، اظهار داشت: تا ۲۱ روز آینده افزون بر ۲۰۰ روستای سیستان و بلوچستان به نسل سوم و چهارم ارتباطات و تلفن همراه مجهز می شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه کار آموزش در شهرک توحید آباد گرنچین به صورت حضوری بوده و مشکلات اینترنت و ارتباطات در این منطقه وجود دارد قول می دهیم که مدرسه ارتباطات و اینترنت ویژه دختران توحید آباد را خواهیم ساخت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ۱۲۰۰ روستای سیستان و بلوچستان که ۲۷ درصد روستاهای این استان هستند تا پایان امسال به اینترنت و ارتباطات کیفی مجهز می شوند.

جهرمی با بیان اینکه زیرساخت های فیبرنوری به صورت تدریجی در استان ایجاد می شوند، بیان کرد: ۷۶ روستای بالای ۵۰۰ خانوار سیستان و بلوچستان به تلفن ثابت مجهز می شوند و برنامه ای وجود دارد که وای فای خانگی نیز به روستاهای ۱۵ تا ۲۰ خانوار برسد.

وی گفت: مقوله های سلامت، تجارت، آموزش، فرهنگی، ارتباطات اجتماعی و غیره به فراهم بودن زیرساخت‌های اینترنت ارتباط دارد.

صاحب گل صالحی فرماندار خاش نیز اشاره کرد: دسترسی به اینترنت و ارتباطات تلفن همراه و ثابت در شهر و نقاط روستایی این شهرستان بسیار ضعیف می باشد و دو روز اخیر قطعی اینترنت خاش بسیار نگران کننده بوده و گلایه مندی های شدید مردمی را به همراه داشته است.

وی افزود: کاهش شکاف دیجیتالی، یکنواخت سازی و تقویت ارتباطات و پیش بینی فیبر پشتیبان در مسیر زاهدان و میرجاوه به خاش باید مورد توجه دولت باشد.

فرماندار خاش ادامه داد: ایرندگان فیبر زمینی ندارد و مناطق سنگان و دشت های موزن، رباط و آبخوان کارواندر و ترشاب و مناطق چاشهی و موتور زمان خان و اسپیتک، کروجی و غیره در بخش مرکزی خاش و روستاهای گورچان و گرنچین و توحید آباد پشتکوه و چهل روستای مرزی روتک با مشکلات فراوان ارتباطاتی مواجه اند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.