• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
8

طرح رزاق سامان‌دهنده معیشت مرزنشینان سیستان و بلوچستان است

  • کد خبر : 148228
  • 27 اردیبهشت 1400 - 10:48
طرح رزاق سامان‌دهنده معیشت مرزنشینان سیستان و بلوچستان است
هاتف سیستان و بلوچستان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح رزاق برای ساماندهی، امنیت بخشی و تامین معیشت مرزنشینان استان به اجرا درآمده و سبب بهبود وضع اقتصادی مردم مرزنشین می‌شود.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: با اجرای طرح رزاق یکسری از معضلات رفع و برخی حوزه‌ها مانند آموزش، بهداشت با نگاه توسعه‌ای خاص خود و مباحث مربوط به حوزه زیر ساخت‌های امنیت تقویت می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح رزاق افزود: این طرح، صرفاً فروش سوخت در مرز نیست بلکه باعث ساماندهی بسیاری از مباحث می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای اجرای موفق طرح رزاق حتما باید تمامی دستگاههای دست اندرکار و مرزنشینان پای کار باشند بیان کرد: پیشگیری از قاچاق سوخت و ساماندهی آن در سیستم طرح رزاق انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تسهیل‌گری در امور موجود و جاری برای روان سازی زندگی مردم مورد توجه است خاطرنشان کرد: در طرح رزاق ۲ طرف پاکستان و ایران باید به گونه‌ای هماهنگی و عمل کنند تا منافع ۲ دولت و ملت تامین شود.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور نیز در این نشست گفت: به منظور ساماندهی سوخت‌های غیرمجاز و با هدف ایجاد امنیت، معیشت پایدار و شکوفایی اقتصاد طرح رزاق شکل گرفت.
سرهنگ پاسدار علی خلیل‌آبادی افزود: بعد از اجرای طرح رزاق ساماندهی سوخت‌های غیرمجاز انجام و چندین گذر در منطقه همجوار با کشور پاکستان در مرز ایجاد شد.

طرح رزاق با هدف مقابله با خروج غیرقانونی سرمایه کشور، جلوگیری از حوادث جاده‌ای و قانونمند کردن فروش سوخت در نقاط مرزی به اجرا درآمده است تا از این طریق ضمن ساماندهی مرز، اشتغال پایدار برای مرزنشینان ایجاد شود.

در قالب طرح رزاق مرزنشینانی که در ۲۰ کیلومتری مرز زندگی و سوخت‌بری می‌کنند، شناسایی و برای آنان کارت رزاق صادر می‌شود تا سوخت قانونی برای صادرات دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148228

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.