• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
7

ساعت خاموشی‌ها در سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 148440
  • 13 تیر 1400 - 12:48
ساعت خاموشی‌ها در سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان گفت: اگر مشترکان در پیک بار در مصرف برق صرفه جویی نکنند ساعت خاموشی‌ها در این استان افزایش می‌یابد.

خلیل عوض زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مصرف برق در سیستان و بلوچستان روبه افزایش بوده و خاموشی در این استان دور از انتظار نیست.

وی افزود: با توجه به افزایش شدید گرما در کشور و به تناسب آن در سیستان و بلوچستان مصرف برق افزایش قابل توجه داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در صورت عدم صرفه جویی از سوی مشترکان فاصله تولید برق با مصرف بیشتر می‌شود، ادامه داد: به منظور جلوگیری از خاموشی‌های گسترده در مصرف صرفه جویی تلاش و پیک بار مصرف را رعایت کنیم.

عوض زاده تصریح کرد: کشاورزان و صنایع برابر تفاهم نامه همکاری از ساعت ۱۲ ظهر تا یک شب باید کاهش مصرف برق داشته باشند.

وی بیان کرد: روز گذشته و امروز با وجود تعطیلی ادارات، مصرف برق در سیستان و بلوچستان بیش از میزان تعیین شده بود که اگر این روند ادامه داشته باشد برابر جدول مشخص شده خاموش‌ها اعمال می‌شود.

وی گفت: برای جلوگیری از خاموشی‌های گسترده نیاز است که ادارات ۵۰ درصد مصرف خود را نسبت به مدت گذشته کاهش و بعد از ساعت وقت اداری فقط ۱۰ درصد مصرف داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در روشنایی معابر و میادین و پارک دقت لازم را داشته باشند تا نهایت صرفه جویی انجام شود.

وی با بیان اینکه تمام ادارات و مراکزی که داری مولدهای اضطراری هستند همزمان با اوج بار از مولدهای اضطراری برای تامین برق خودشان استفاده کنند، ادامه داد: مشترکان با راهکارهای بسیار ساده، استفاده از نور خورشید برای روشنایی در روز، عدم استفاده از وسایل برقی در پیک مصرف از ساعت ۱۲ تا ۱۸ هر روز و استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم درجه کولرهای گازی، صنعت برقرار را کمک و یاری کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.