• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
7

نوبت دهی سنجش نوآموزان سیستان و بلوچستان در سامانه «پادا» انجام می‌شود

  • کد خبر : 148664
  • 11 مرداد 1400 - 13:30
نوبت دهی سنجش نوآموزان سیستان و بلوچستان در سامانه «پادا» انجام می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: نوبت دهی سنجش نو آموزان بدو ورود به مدرسه برای سال تحصیلی جدید به صورت الکترونیکی و از طریق مراجعه به سایت «پادا» به نشانی pada.medu.ir انجام می‌شود.

مریم حجتی نسب رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: والدین نوآموزان محترم  باید ابتدا در این سامانه نام‌نویسی کنند تا نوبت سنجش به فرزندان آنان داده شود.

وی افزود: تاکنون تنها ۳۰ هزار نفر در این سامانه نام‌نویسی کردند که سنجش افزون‌بر ۱۸ هزار نفر از نوآموزان تاکنون انجام شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از آنجایی که طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان از اول تیر آغاز و تا شهریور ادامه دارد ضروری است والدین هر چه سریعتر نسبت به نام‌نویسی فرزندان خود در این سامانه اقدام کنند.

حجتی نسب گفت: برای اجرای این طرح ۵۳ پایگاه سنجش ثابت و پایگاه سیار در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح، ۹۴ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه مورد سنجش قرار گیرند.

وی شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان ورود به مدرسه ذکر کرد.

وی تصریح کرد: نوآموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، اُتیسم و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.