• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

تمهیدات لازم برای کاهش خسارت‌های توفان شاهین در چابهار اندیشیده شد

  • کد خبر : 149076
  • 10 مهر 1400 - 9:11
تمهیدات لازم برای کاهش خسارت‌های توفان شاهین در چابهار اندیشیده شد
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون امور عمرانی فرمانداری چابهار گفت: تمهیدات لازم برای کاهش خسارت‌های توفان شاهین در این شهرستان بندری اندیشیده شده است.

عبدالغفور حوت معاون عمرانی فرمانداری چابهار با تشریح فعالیتها و اقدامات ستاد مدیریت بحران چابهار در زمینه توفان شاهین اظهار داشت: از زمان اعلام وقوع توفان شاهین تمامی اقدامات و تمهیدات انجام و ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان نیز تشکیل شده است.

وی افزود: گزارش لحظه به لحظه هواشناسی به ستاد و اعلام درفضای مجازی جهت اطلاع عموم مرتب در حال انجام است و همچنین اطلاع رسانی به مردم از طریق رسانه های ارتباط جمعی و فضای مجازی برای مراقبت و استحکام منازل مسکونی وماندن درخانه و همینطور در صورت ناامن بودن منازل مراجعه به فضاهای عمومی که از قبل تدارک دیده شده، انجام شده است.

معاون عمرانی فرمانداری چابهار ادامه داد: به شهروندان اعلام شده حتی الامکان از تردد غیر ضروری در سطح معابر شهری وسفرهای برون شهری درموقع فعالیت توفان اجتناب ورزند و هشدارهای لازم درخصوص عدم اطراق و تردد در حاشیه رودخانه ها صورت گرفته است.

حوت گفت: مسیرهای منتهی به ساحل بسته شده و هشدار باش های لازم برای پرهیز از رفتن به ساحل و جلوگیری از تردد صادر و عملی شده است.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی درخصوص عدم تردد شناورها به دریا وهدایت شناورها وقایقها به نقاط امن ازطریق تعاونی لنج داران، شیلات، اداره بنادر و دریابانی انجام شده و تشکیل جلسات داخلی توسط ادارات بنادر و دریانوردی، شیلات، شهرداری و کلیه ادارات مرتبط اجرایی برگزار شده است.

وی به تجهیز و آمادگی تیم های امداد ونجات هلال احمر و فعالین وخیرین مردمی در سطح منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی سالن های ورزشی وسالن های ویژه دانشگاه دریانوردی، اداره بنادر، منطقه آزاد و بطورکلی فضاهای عمومی و مساجد برای استفاده عموم که منازلشان در خطر سیل قرار دارد، بازگشایی و آماده شده اند.

وی به تشکیل جلسات ستاد توسط بخشداران در بخشها و دهیاران در سطح روستاها اشاره و بیان کرد: آماده نمودن افکار عمومی برای مقابله ومواجهه منطقی با طوفان ازطریق فضای مجازی و رسانه های جمعی یکی از اقدامات مهم برای آگاهی سازی بیشتر بوده است.

معاون عمرانی فرمانداری چابهار گفت: مسیر دفع آب، جداول، معابر، پلها و مسیلهای داخل شهر و همینطور اصلاح اشجار در معرض خطر توسط شهرداری انجام شده و تیمهای اداره برق برای رفع قطعی وافتادگی تیرهای برق احتمالی و اداره اب فاضلاب درصورت قطعی اب تجهیز شده اند.

وی به استقرار تیمهای راهداری در محور ها و باز کردن مسیر آب، پلهای جاده ای بین شهری شهرستان توسط اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای اشاره کرد و گفت: جلسات کمیته امنیتی و آمادگی واحدهای نظامی وانتظامی برای کمک رسانی درصورت اسیب های احتمالی ناشی از توفان شاهین تشکیل شده است.

وی ادامه داد: درخواست کمک از ستاد استانی برای گسیل ماشین الات عمرانی ادارات استان به شهرستان شده و همچین علاوه بر این به پیمانکاران مستقر درشهرستان اعلام شده تا ماشین آلات عمرانی را برای توفان و سیل آماده کنند.

معاون عمرانی فرماندار چابهار گفت: تامین وذخیره سازی سوخت مورد نیاز خودروها و کامیونها وماشین الات ازطریق شرکت نفت، سرکشی واعلام به خبازیهای شهرستان جهت تامین وپخت نان مورد نیاز و تعطیل نمودن مدارس ودانشگاهها در زمان وقوع توفان حاره ای از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران در چابهار است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.