• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
9
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

حدود ١۴ هزار هکتار گندم در سیستان و بلوچستان کشت شد

  • کد خبر : 149578
  • 13 آذر 1400 - 9:44
حدود ١۴ هزار هکتار گندم در سیستان و بلوچستان کشت شد
هاتف سیستان و بلوچستان _ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ هزار و ۸۹۰ هکتار ا مزارع استان از اوایل آبانماه تاکنون در شهرستان‌های دلگان، ایرانشهر، بمپور، راسک، خاش، تفتان و میرجاوه زیر کشت گندم رفته است.

امان اله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال کشت گندم در سطح ۶٧ هزار هکتار در سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی شده و امیدواریم با آورد رودخانه هیرمند در منطقه سیستان این مهم محقق شود.
وی تصریح کرد: تاکنون ٢ هزار تن بذرگندم و بیش از ١٢ هزار تن انواع کود شیمیایی توسط شرکت خدمات حمایتی تهیه و آماده توزیع بین کشاورزان سیستان و بلوچستان است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت:  افق، چمران ٢، سیوند و  نارین عمده ارقام کشت شده گندم در سطح زمین های کشاورزی استان است.

وی با اشاره به رعایت تاریخ کشت محصولات زراعی به کشاورزان تاکید کرد: ضروری است کشاورزان سیستان و بلوچستان در زمان کشت از نظرات کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها  بهره‌گیرند.

طوقی گفت: در سال زراعی گذشته ۶٧ هزار و ٨۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت ارقام مختلف گندم اختصاص داشت.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.