• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
10

بارش برف تفتان را سفید پوش کرد

  • کد خبر : 150038
  • 11 دی 1400 - 9:26
بارش برف تفتان را سفید پوش کرد
هاتف سیستان و بلوچستان - نخستین بارش برف زمستانی قله و ارتفاعات رشته کوه تفتان بام شرق ایران در جوار خاش سیستان و بلوچستان را سفید پوش کرده است.

جلال هاشمزهی رئیس جمعیت هلال احمر خاش اظهار داشت: در ۴۸ ساعت اخیر بارش های قابل ملاحظه ای در نقاط مختلف دو شهرستان خاش و تفتان سیستان و بلوچستان باریده و اکیپ های امدادی این جمعیت نیز در حال پایش وضعیت بارشی و مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی افزود: معمولا در بیشتر فصول سال که بارش باران در شهرستان خاش و تفتان رخ می دهد به دلیل وجود قله و ارتفاعات و سرمای شدید در تفتان نوع بارش ها به صورت برف است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاش ادامه داد: اکیپ امداد و نجات کوهستان تفتان در منطقه فعال بوده و همکاران ما مشغول بررسی مشکلات ساکنان محل و مسافران عبوری هستند و قطعا با همکاری شوراها و دهیاران و مردم بومی منطقه اقدامات خوبی برای گرفتار شدگان در برف و کولاک و یخبندان تفتان انجام می شود.

جمشید هاشمزهی فرماندار شهرستان تفتان نیز اظهار داشت: در مواقع بارشی به مردم خوب و نجیب و خونگرم منطقه و گردشگران و کوهنوردان توصیه می کنیم کمتر به فکر صعود به قله و ارتفات برفی باشند تا خدای ناکرده برایشان مشکل و گرفتاری پیش نیاید.

وی افزود: با استقرار نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر و شوراها و دهیاران فعال شاهد مشکلات کمی در مناطق برف گیر هستیم، اما تاکید ما این است که مردم عزیز با قصد تفریح و سرگرمی به مناطق صعب العبور تفتان نروند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.