• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
10
با حضور مسئولین فرهنگی و برگزیدگان ؛

اختتامیه اولین جشنواره ادبی هاتف جوان برگزار شد

  • کد خبر : 151237
  • 23 اسفند 1400 - 10:44
اختتامیه اولین جشنواره ادبی هاتف جوان برگزار شد
به گزارش خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ادبی هاتف جوان در تالار اشراق مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محسن سنچولی پردل مدیرمسئول ماهنامه هاتف جوان ضمن خیرمقدم به میهمانان حاضر در جشنواره در رابطه با چگونگی شکل گیری این جشنواره گفت: با توجه به آغاز بکار هفتمین سال چاپ ماهنامه هاتف جوان و به جهت کشف استعدادهای جوان در حوزه شعر و داستان تصمیم به برگزاری اولین جشنواره ادبی هاتف جوان در بخش داستان کوتاه گرفتیم .

وی افزود: فراخوان جشنواره را در اوایل آذر ما منتشر شد و تا دهم بهمن ماه مهلت ارسال آثار برای این رقابت ادبی تعیین شده بود. با اینکه نگاه ما در این جشنواره فقط استانی بود اما در بین بیش از صد اثری که به جشنواره ارسال شد آثاری از مشهد ، تهران ، بجنورد ، اصفهان و دیگر شهرهای کشورمان هم بود .

سنچولی پردل ادامه داد: با توجه به اولین تجربه کمیت و کیفیت برگزاری جشنواره در سطح بسیار بالایی برگزار شد که در بین هنرمندان استان بازتاب بسیار بالایی داشت .

در ادامه این مراسم ملیحه نیکبخت دبیر اجرایی جشنواره ضمن خواندن بیانیه جشنواره که در آن به تشریح جزییات و مراحل جشنواره اشاره کرده بود از ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره ادبی هاتف جوان در زاهدان خبر دادند و در ادامه افزودند : سال آینده این جشنواره در بخش شعر برگزار خواهد شد .

یکی از ویژگی های مهم این جشنواره برگزاری مراسم بزرگداشت استاد مرحوم عبدالواحد برهانی نویسنده و پژوهشگر ادبیات بلوچ بود که با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از دوستان مرحوم  برهانی برگزار شد . در این بزرگداشت آقای دکتر عظیم شه بخش استاد دانشگاه ، نصیر برهانزهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرانشهر و عبدالسلام بلوچ زاده معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رابطه با ویژگیهای اخلاقی و هنری  استاد به بیان سخنانی پرداختند .

در پایان این مراسم هم از برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره با حضور مسئولین حاضر در جلسه برگزار شد . در این جشنواره با توجه به اینکه در بخش طنز شرکت کننده ای نداشتیم  از نفرات ذیل با اهدای لوح تقدیر ، جایزه نقدی و تندیس جشنواره تقدیر شد

در بخش آزاد و جدی:

مقام اول جشنواره: خانم مرضیه دهواری بخاطر داستان(( چیزی نیست؛  خب بعد…..))

مقام دوم: آقای امین اسکندری بخاطر داستان ((کارد کند ))

مقام سوم: خانم فاطمه دانش بخاطر داستان (( مه گر))

بخش ویژه با موضوع ایران ما :

سرکار خانم فاطمه حلیمیان بخاطر داستان (( شاید او باشد )) از اصفهان

در بخش قابل تقدیر :

خانم آمنه نارویی فراز بخاطر داستان (( ماه بیگم ))

خانم هاجر السادات میرزاده بخاطر داستان (( آفتاب وسط آسمان ))

آقای مهران ملازهی بخاطر داستان (( آغازی به شرط پایان ))

همراه فعال و برگزیده در دوران فراخوان

آثار برای جشنواره :

آقای وحید بامری فعال فرهنگی و رئیس اداره کتابخانه های عمومی ایرانشهر

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.