• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

اتفاقی خوب در حمایت از پوشش محلی زنان و چند دیدگاه

  • کد خبر : 16860
  • 11 خرداد 1397 - 2:35
اتفاقی خوب در حمایت از پوشش محلی زنان و چند دیدگاه
حال که مجوز صادر شده است، وقت همت بانوان و فرهنگ سازی است. دانشجویان، دانش اموزان و معلمان از مدارس و دانشگاهها شروع کنند، کارمندان خانم از ادارات.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، بانوان در سیستان و بلوچستان می توانند با لباس محلی در ادارات حاضر شوند.
سید عباس صالحی گفت: بانوان مناطقی همچون هرمزگان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان های غربی و شرقی، مازندران، سیستان و بلوچستان و سایر نقاط ایران می توانند با لباس های محلی خود در مدارس، ادارات و دانشگاه ها حاضر شوند.
حال که مجوز صادر شده است، وقت همت بانوان و فرهنگ سازی است. دانشجویان، دانش اموزان و معلمان از مدارس و دانشگاهها شروع کنند، کارمندان خانم از ادارات.
یادمان باشد برای ترویج یک عادت و تبدیل ان به فرهنگ باید تابوها شکسته شود، نگاههای سنگین تحمل شود و پاسخ افراد متعصب و تنگ نظر داده شود.
هم لباس زیبای محلی زنان سیستانی و هم لباس سوزن دوزی فاخر زنان بلوچ قابلیت آنرا دارند که در محافل و اماکن عمومی بعنوان لباس رسمی یا لباس کار پوشیده شوند. هم حجاب کاملی دارند و هم زیبایی چشم نوازی دارند. پوشیدن لباس بلوچی یا سیستانی توسط زنان استان در عرصه های عمومی می تواند به اقتصاد محلی کمک نموده و صدها شغل در حوزه صنایع دستی مرتبط با لباس، خیاطی، مد، بازاریابی، هنر و خلاقیت، سوزن دوزی و…برای خود بانوان ایجاد و آنان را توانمند تر سازد.
از طرفی به حاکمیت رنگهای تیره و چشم آزار در پوشش زنان و دختران سرزمین مان پایان داده و شادابی و طراوت را در فضاهای عمومی حاکم سازد.
اگر دیدگاههای مذهبی هم داریم باید قبول کنیم که خداوند زیبا است و زیبایی را دوست دارد.( ان الله جمیل و یحب الجمال).
زیبایی زن باید در پوشش زیبا و کاملش دیده شود نه در زیبایی چهره اش، چرا که طبق خلقت، هر زنی ممکن است زیبا نباشد اما میتواند با انتخاب پوشش زیبا و کامل، اعتماد به نفس و قابلیت زیبا بودن را در خود ایجاد کند.
تمرین کنیم نگاهمان به زنان و دختران را اندکی تغییر داده و به آنان حق استفاده از پوشش شاد و رنگین با رعایت حجاب معقول را بدهیم، همانگونه که خود دوست داریم در فضاهای عمومی با لباسهای زیبا و متنوع ظاهر شویم.
کمک کنیم حضور زنان در عرصه های عمومی همراه با اخلاق و احترام باشد. در کشور همسايه، پاکستان، زنان و دختران با لباس زیبای بلوچی(نه مانتو و شلوار) در فضاهای عمومی، آموزشی و حتی پارلمان حاضر می شوند و هیچ اتفاقی نمی افتد. هیچ اعتراضی هم علیه شان صورت نمیگیرد.
انتظار نداشته باشیم زنان برای حفاظت از خود حجاب و نقاب سنگین داشته یا از خانه خارج نشوند. اکنون زمان ماندن زنان در خانه و غیبت از عرصه های سیاسی و اجتماعی نیست. جامعه بدون نیمی از توان خود به پیشرفت و توسعه نخواهد رسید. برای دادن حس امنیت و ارامش به زنان، ما مردان باید حجاب و نگاه پاک را در چشمان خود ایجاد کنیم. زنان نیز باید نماد اخلاق، پاکی و متانت باشند همانگونه که اغلب هستند.
زن هیچگاه نماد گناه و انحراف نبوده بلکه نماد محبت، آرامش، عشق و تکامل است. پیامبر اسلام (ص) همواره از نماز، عطر و زن بعنوان سه چیزی که بیشتر از هر چیز دیگری دوست می داشت یاد می کرد. او الگو و اسوه ماست. از رحمت للعالمین سرمشق بگیریم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=16860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.