• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
15

۱۴۰۰ بهترین سال در تاریخ گردشگری سیستان و بلوچستان خواهد بود

  • کد خبر : 109367
  • 14 آذر 1398 - 13:48
۱۴۰۰ بهترین سال در تاریخ گردشگری سیستان و بلوچستان خواهد بود

امنیت پایدار و مهمان نوازی متفاوت مردمان دو مؤلفه تاثیر گذار در سفر گردشگران به سیستان و بلوچستان است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، مجتبی میرحسینی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تصویر ذهنی که سالها در نگاه مردم نسبت به این استان نقش بسته بود با کمک رسانه‌ها تغییر کرد و امروز با تمام تلاش‌های صورت گرفته توانسته‌ایم تنها ۲۰ درصد جاذبه‌های سیستان و بلوچستان را معرفی کنیم و ۸۰ درصد آن باقیمانده است که باید با تمام توان در این زمینه تلاش کرد.

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته سال ۱۴۰۰ بهترین سال در تاریخ گردشگری این استان با مشارکت فعال مردم خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر یک دریا فاصله داریم تا گردشگری دریایی و باید هرچه سریعتر برای بهره گیری از مزیت اقتصاد دریامحور، فانوس گردشگری دریایی را در ایران روشن کنیم زیرا این مهم کمک زیادی به توسعه گردشگری و خیز بلنددر مسیر گام دوم انقلاب خواهد بود.

میرحسینی ادامه داد: ظرفیت حاشیه اقیانوس هند کمک می‌کند تا با بخش مهمی از دنیا در تعامل و ارتباط قرار گیریم و در شرایط فعلی اقتصادی ایران باید به منظور تنوع بخشی به منابع درآمدی سراغ ظرفیت های بکر و جدید رفت لذا ایران جدید را از باید از دریا ساخت و تمدن دریایی را در این کشور احیا کرد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان مقصدی امن برای گردشگران خارجی است، بیان کرد: در روزهای گذشته بسیاری از گردشگران اروپایی، آسیایی و سایر نقاط جهان نیز در استان حضور داشتند و از سایت های گردشگری و جاذبه های فرهنگی و تاریخی بازدید کردند و موجب شده بود تا در هفته گذشته تمام ‌سایت های تاریخی به روی گردشگران باز باشد.

وی تصریح کرد: سفر گروهی گردشگران فرانسوی و انگلیسی که در روزهای آینده وارد استان خواهند شد مؤید همین مطلب است که امنیت پایدار و مهمان نوازی متفاوت مردمان دو مؤلفه تاثیر گذار در سفر گردشگران به سیستان و بلوچستان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان، گفت: سیستان و بلوچستان استانی غنی به لحاظ فرهنگ، هنر، آداب و رسوم و هنرهای دستی متمایز با تاریخی چند هزار ساله و شگفتیهای گوناگون، زیبا و امن است، با سفر به سیستان و بلوچستان و کشف تاریخ و تمدن کهن و طبیعت ناشناخته، تجربه مهمان نوازی سیستان و بلوچستانی ها را از دست ندهید.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=109367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.