• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6

متخلفان صنفی و اقتصادی درچابهار با ۶۸ میلیاردتومان جریمه نقره داغ شدند

  • کد خبر : 149732
  • 21 آذر 1400 - 10:36
متخلفان صنفی و اقتصادی درچابهار با ۶۸ میلیاردتومان جریمه نقره داغ شدند
هاتف سیستان و بلوچستان _ رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: متخلفان صنفی و اقتصادی در چابهار از ابتدای سالجاری تاکنون با ۶۸ میلیارد تومان جریمه نقره داغ شدند.

حمیدرضا شایان رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار اظهار داشت: بیش از چهار هزار بازرسی از واحدهای صنفی و اقتصادی از اول سالجاری تاکنون انجام که منجر به شناسایی ۳۹۲ واحد متخلف شده است.

وی افزود: تخلف ۳۹۲ واحد صنفی و اقتصادی توسط بازرسان محرز و برای این واحدها پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی پرونده های تشکیل شده برای رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، خاطرنشان کرد: بازرسان اداره صمت طی این مدت در ۱۶۶ مورد گشت مشترک نظارتی با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط از جمله  فرمانداری، تعزیرات حکومتی، مرکزبهداشت، شبکه دامپزشکی، شرکت نفت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، اداره استاندارد، اداره غله و خدمات بازرگانی و اتاق اصناف مشارکت داشته اند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت  چابهار بیان کرد: عمده تخلفات محرز شده در زمینه سیمان، مواد پتروشیمی، آرد، نفت گاز، تایر خودرو، روغن خوراکی، مواد غذایی، میوه و تره، شن و ماسه و عناوین تخلف در رابطه با قاچاق کالا، عرضه خارج از شبکه، گرانفروشی و غیره بوده است.

شایان گفت: مجموع شکایات ثبت شده در سامانه تلفن گویای ۱۲۴ صمت چابهار، طی این مدت ۱۷۶ مورد بوده که از این تعداد ۴۲ فقره منجر به تشکیل پرونده تخلف شده است.

وی تاکید کرد: مشارکت مردمی در اعلام و ثبت تخلفات صنفی نسبتا کم است و همکاری شهروندان در اطلاع رسانی شفاف تخلفات صنفی از جمله، گرانفروشی، کم فروشی، عدم ارائه فاکتور فروش و غیره و انجام بازرسی های هدفمند، می تواند اثر گذار باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.