• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
7

واردات دام از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۲۹۷ درصد افزایش یافته است

  • کد خبر : 151511
  • 22 فروردین 1401 - 8:26
واردات دام از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۲۹۷ درصد افزایش یافته است
هاتف سیستان و بلوچستان _ مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: واردات انواع دام زنده از بازارچه‌های مرزی این استان امسال ۲۹۷ درصد افزایش یافته داشته است.

مبین علی میر دراین‌باره اظهارداشت: همانگونه که پیش‌بینی می‌شد با حذف ارز چهار و ۲۰۰ تومانی، این استان به جایگاه نخست تامین گوشت کشور مبدل شود که بنا به سیاست‌های اتخاذ شده برابر اهداف دولت سیزدهم و تدابیر منطقه‌ایی این امر در حال تحقق است.

وی افزود: لازم بذکر است در طول ادوار گذشته و با توجه به سوابق توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان این استان تنها استان مرزی بوده که هیچ وقت دام از آن قاچاق به کشورهای مقابل نشده بلکه برعکس دام وارد کشور می‌شده و همچنان این روند تداوم دارد.
مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک بخش‌های خصوصی و واردکنندگان می‌توانند از فرصت تاریخی بدست آمده با حذف ارز ترجیحی بهترین بهره‌وری را ببرد و ضمن نقش‌آفرینی موثر در تنطیم بازار کشور و تامین بخش قابل ملاحظه‌ایی از گوشت قرمز مورد نیاز آحاد مردم با اشتغال بیش‌از۲۰ هزار نفر برای جوانان استان نسبت به کوتاه کردن دست دلالان و سودجویانی که بدنبال منافع شخصی با افزایش قیمت‌ها به هرشکل ممکن هستند را کم‌رنگ نماید و همانند گذشته نقش تعیین کننده در کاهش قیمت‌ها ایفا کند.
وی تصریح کرد: بنابر تصمیمات اتخاذ شده  حداقل ۱۰ درصد گوشت استحصالی از دام‌های وارداتی با پایینترین قیمت ممکن در اختیار مردم استان قرار خواهد گرفت که با این سیاستگذاری شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز در سطح ملی و بویژه منطقه خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.