• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

میزان صادرات غیرنفتی سیستان و بلوچستان ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است

  • کد خبر : 147097
  • 20 آذر 1399 - 15:00
میزان صادرات غیرنفتی سیستان و بلوچستان ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است
هاتف سیستان و بلوچستان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان ‌و بلوچستان گفت: به استناد آمار و عملکرد به ثبت رسیده در هشت ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان صادرات غیرنفتی استان از مرز میرجاوه بالغ بر یکهزار درصد رشد داشته است.

ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان ‌و بلوچستان در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مرز میرجاوه با پاکستان به عنوان یکی از مرزهای استراتژیک کشور به شمار می‌رود و مرزی صادرات محور است.

وی افزود: به همین دلیل تسریع در راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه اهمیت بسیاری دارد و هرچه سریع‌تر باید عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان ‌و بلوچستان ادامه داد: میزان صادرات انجام شده از مرز میرجاوه در هشت ماه گذشته امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته یکهزار درصد رشد داشت و این رشد در مرز میلک ۶٠٠ درصد و در پیشین بیش از ٣٠٠ درصد به ثبت رسیده که نشان از رشد صادرات استان آن هم با وجود شرایط حساس ومحدودیت‌های کرونایی است.

زنگنه گفت: کارت‌های پیله‌وری یکی از ظرفیت‌هایی بوده که در بهبود معیشت مرزنشینان منطقه نقش مهمی ایفا می‌کند اما به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی، این کارت‌ها غیرفعال شدند.

وی تصریح کرد: به منظور رفع تعهدات ارزی از طریق واردات کالاهای موردنیاز کشور، کارت‌ها برای انجام واردات توسط پیله‌وران و محقق شدن تعهدات آنان به طور موقت فعال شوند و تحقق این موضوع هم باید ظرف یک هفته بررسی و اعلام شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.