• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

رشد اعتبارات نشان از توجه جدی به سیستان وبلوچستان در سطح ملی است

  • کد خبر : 147277
  • 24 دی 1399 - 8:42
رشد اعتبارات نشان از توجه جدی به سیستان وبلوچستان در سطح ملی است
هاتف سیستان و بلوچستان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: رشد محسوس، چشمگیر و قابل دفاع اعتبارات در حوزه های مختلف در استان، نشان از توجه جدی به استان در سطح ملی است.

منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه شورای فنی استان که با حضور کیان پور معاون وزیر و مدیر کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور و با حضور سایر اعضای این شورا با دستور کار بررسی چگونگی نحوه کنترل کیفیت پروژه های عمرانی استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار داشت: در چند سال اخیر با حمایت های مقام معظم رهبری و تعریف دو کلید واژه تنگه احد و گنج پنهان برای سیستان و سواحل مکران و توجه دولت اتفاقات بسیار خوبی در استان رخ داد که ما حصل آن این است که در حال حاضر استان به یک کارگاه عمرانی در همه حوزه ها تبدیل شده است.

وی افزود: مگا پروژه راه آهن چابهار به زاهدان و ادامه آن به میلک در ۸ قطعه با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ارتباط زاهدان به خاش بر قرار خواهد شد و براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ کل این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان گفت: ۳۵۰ کیلومتر پروژه در حوزه تکمیل بزرگراه ها در قراردادهای مختلف، از چابهار تا میلک و از زاهدان به نهبندان و کریدورهای شرقی و غربی زاهدان به بم و همچنین چابهار تا جاسک در حال فعالیت است که امیدواریم تا پایان دولت حدود ۱۰۰ کیلومتر آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: در بحث پوشش راه‌های روستایی ۱۵۰۰ کیلومتر راه روستایی اجرا شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم بتوانیم حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را تا پایان دولت تکمیل کنیم.

بیجار افزود: در بحث آبرسانی برای تکمیل شبکه های آبرسانی روستایی تنها بیش از ۱۱۱۵ میلیارد تومان منابع از محل منابع استانی و منابع ملی و از طریق ماده ۵۶ و همچنین کمک برخی از نهادها اختصاص داده شده است.

وی بیان داشت: در بحث تکمیل شبکه سدهای بزرگ استان و شبکه‌های پایین دست آنها پروژه‌های بزرگی در حال اجراست.

این مقام اضافه کرد: در بحث گازرسانی، در پروژه شبکه های گازرسانی داخل شهری و خطوط بین شهری فعالیت بسیار خوبی انجام گرفته و گازرسانی به شهر زاهدان که در چند سال گذشته انجام شد در طی یک سال و نیم فعالیت در حوزه شبکه داخلی شهر زاهدان بیش از ۷۲۰۰ هکتار انجام شده است که تا پایان سال کامل خواهد شد.

وی گفت: شبکه داخلی گازرسانی به شهرهای زابل، خاش، محمدان، بمپور و دلگان نیز در برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال به اتمام خواهند رسید.

بیجار ادامه داد: بیش از ۱۷۰ پروژه در حوزه بهداشت و درمان به بهره‌برداری رسید و همچنان پروژه های بزرگی در حال اجراست که از جمله آن پروژه ها می‌توان به بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان و ۲۲۰ تختخوابی سراوان اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: ساماندهی حاشیه نشینی نیز یکی از برنامه‌های بزرگ دیگر در حال اجراست که در چهار شهر چابهار، زاهدان، زابل و ایرانشهر به صورت ویژه در حال اجراست.

وی افزود: در حوزه مسکن نیر به خصوص در حوزه مسکن روستایی اتفاقات بسیار خوبی در یک سال اخیر در استان رخ داده و در حوزه‌های مختلف در مجموع ۷۰ هزار مسکن روستایی در حال احداث است.

بیجار ادامه داد: علاوه بر اینها پروژه های بزرگ دیگری به بهره‌برداری رسیده است که از جمله آن می‌توان به افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی اشاره کرد که از دو و نیم میلیون تن به ۸ و نیم میلیون تن افزایش یافته است.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: برای انجام این پروژه ها اعتبارات بسیار زیادی صرف شده و رشد اعتبارات در استان در حوزه های مختلف بسیار چشمگیر و محسوس و قابل دفاع بوده است که این نشان از توجه جدی دولت به استان در سطح ملی دارد.

وی تاکید کرد: برای بهره برداری از پروژه های در حال اجرا و همچنین جبران عقب ماندگی ها باید ورود جدی داشته باشیم و ضمن تسریع در این پروژه ها و بهره برداری هر چه زودتر از آن کیفیت اجرا را نیز مدنظر قرار دهیم چراکه پروژه‌ها با سرمایه کشور و بیت‌المال اجرا می‌شود و و تضمین کیفیت هر پروژه اصل مهم در اجرای آن می باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.