• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

کاهش واردات دام باعث غیرفعال شدن کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان شده است

  • کد خبر : 150578
  • 14 بهمن 1400 - 20:59
کاهش واردات دام باعث غیرفعال شدن کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان شده است
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: واردات دام بدلیل مباحث ارزی در مرزهای استان کاهش یافته و هم‌اینک کشتارگاه‌های صنعتی محمدآباد، پیشین، میرجاوه، کنارک، چابهار غیرفعال و کشتارگاه صنعتی زاهدان تنها با ۲۰ درصد فعالیت می‌کند.

مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هیچ ممنوعیتی برای واردات دام در مرزهای سیستان و بلوچستان وجود ندارد اما بدلیل مباحث ارزی واردات کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: ممنوعیتی برای واردات دام در مرز میلک شمال سیستان و بلوچستان وچود ندارد به طوری که از ابتدای امسال تاکنون ۸۲۲ راس گاو و گوساله و پنج هزار نفر شتر از مرز میلک وارد شده اما نسبت به سال گذشته واردات کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل دامپزشکی ادامه داد: ارتقای آگاهی عمومی باعث شده تا بسیاری از بیماری های مشترک بین انسان و دام کنترل و خوراک سالم در اختیار جامعه قرار گیرد.

حسینی تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده کشتار غیرمجاز در منطقه سیستان کاهش پیدا کرده و مردم به سمت کشتارهای مجاز سوق داده شدند به طوری‌که استفاده از مرغ کشتار روز در سال‌های اخیر از سه تن به ۳۵ تن رسیده است.

وی گفت: طبق اعلام نماینده ولی فقیه در دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیش از ۹۰ درصد کشتار مرغ به صورت زنده در سطح استان بدون رعایت موازین اسلامی انجام می شود.

داریوش سرگزی رئیس دامپزشکی زابل نیز در این نشست اظهار داشت: ۸۰۰ هزار دام سبک، ۵۰ هزار دام سبک و حدود ۱۰ هزار نفر شتر در شمال سیستان و بلوچستان وجود دارند که دامپزشکی این حوزه به آنها خدمات بهداشتی ارائه می دهد.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان در روستا و وابسته به دامداری هستند اما طی دو دهه اخیر با خشکسالی جمعیت دامی با مشکلات زیادی روبه رو شده اند.

رئیس دامپزشکی زابل ادامه داد: همکاران واحد نظارت دامپزشکی در منطقه زابل فعال هستند و از مراکز تحت پوشش خود بازدید و به شکایت های مردمی رسیدگی می کنند.

سرگزی گفت: فعالیت کشتارگاه طیور شمال سیستان و بلوچستان در شهرستان زهک است و طبق اعلام دستگاه‌های متولی ۶۰ درصد ظرفیت تولید واحدهای مرغداری منطقه باید در این کشتارگاه ذبح شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.