• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4

عملکرد دستگاه‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان در حوزه دانش بنیان ارزیابی می‌شود

  • کد خبر : 151551
  • 23 فروردین 1401 - 23:45
عملکرد دستگاه‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان در حوزه دانش بنیان ارزیابی می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات مشترک دستگاه‌های اقتصادی با حوزه دانش بنیان و حتی تولیدات مشترک آن‌ها از سوی دفتر هماهنگی امور اقتصادی بررسی و ارزیابی خواهد شد.

مجتبی شجاعی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در زمینه شرکت‌ های دانش‌ بنیان، سیستان و بلوچستان و حتی کشور متاسفانه جایگاه خوبی نداشته و در رتبه ۶۰ دنیا قرار دارد این در حالیست که از نظر جایگاه علمی رتبه ۱۵ دنیا به ایران اختصاص یافته است.

وی افزود: با این وجود در سایر حوزه‌ها اعم از تولید، حمل و نقل، تجارت الکترونیکی و حتی تجارت فیزیکی در بخش‌های دولتی و خصوصی باید از ظرفیت‌های دانش بنیان در راستای کیفی سازی امور، اصلاح، تسریع و شفافیت فرآیندها استفاده شود و در نهایت هر دستگاه محصولات حاصل از همکاری خود با بخش دانش‌بنیان را ارائه دهد تا ملاکی برای ارزیابی عملکرد آنها در این بخش باشد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در مسیر توسعه و پیشرفت لازم و ضروری است لذا همه مدیریت‌ها باید از ایده‌های خلاقانه و مبتکرانه آنها حمایت کنند چرا که این مهم علاوه‌بر اشتغالزایی افزایش تولید و رونق اقتصادی را هم به دنبال خواهد داشت.

شجاعی گفت: بهره‌ بردن از تخصص دانش بنیان‌ها در کوتاه‌مدت بدون آزمون و خطا نیست اما در بلند مدت رضایت عمومی را به همراه خواهد داشت و از هدر رفت سرمایه‌ های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.