• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

مرزنشینان سیستان و بلوچستان باید در منفعت مرز سهیم باشند

  • کد خبر : 151941
  • 26 اردیبهشت 1401 - 13:44
مرزنشینان سیستان و بلوچستان باید در منفعت مرز سهیم باشند
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ساماندهی مرزهای صادراتی و مبادلات مرزی از اولویت‌های دولت است، گفت: همه مرزنشینان استان باید در منفعت مرز به طور مساوی سهیم باشند.

داوود شهرکی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در دومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ساماندهی مرزهای صادراتی و مبادلات مرزی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، اظهار داشت: همه مرزنشینان سیستان و بلوچستان باید در منفعت مرز به طور مساوی سهیم باشند.

وی از ابلاغیه رئیس جمهور به شورای ساماندهی مرزی استان پیرامون برنامه ساماندهی تجارت مرزی خبر داد و افزود: در این ابلاغیه مواردی وجود دارد که بیشتر آن مرتبط با حوزه تجارت استان سیستان و بلوچستان مصوب شده که برای اجرایی بند به بند ان نیاز به همراهی، همفکری و تلاش تمامی دستگاه‌های متولی امر را می‌طلبد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: بعد از گذشت ۴۰ سال از از انقلاب برای اولین بار تفاهم‌نامه‌ای بین وزرای خارجه دو کشور ایران و پاکستان برای ساماندهی و شروع به کار بازارچه‌های مرزی از نوع خرده‌فروشی و نیز بهبود شرایط زندگی مرزنشینان امضا شد.

شهرکی تصریح کرد: در سال گذشته با همکاری دستگاه‌های مرتبط ۴۰۰ هزار تن برنج از طریق مرزهای استان وارد کشور شد که نیاز کشور را به خوبی تأمین کرد.

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.