• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
9

برداشت میگو از سطح ۸۷۱ هکتار در گواتر دشتیاری آغاز شد

  • کد خبر : 152729
  • 15 مرداد 1401 - 23:00
برداشت میگو از سطح ۸۷۱ هکتار در گواتر دشتیاری آغاز شد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برداشت میگوی پرورشی از سطح زیر کشت بیش‌از ۸۷۱ هکتار مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر دشتیاری واقع در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان آغاز شد.

محمد شهلی‌بر مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال برداشت میگو بیش از ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که نشان دهنده بهبود کمیت و کیفیت تولید در مزارع و مراکز تکثیر استان است.

وی با اشاره به اینکه برداشت میگو تا نیمه شهریور ماه سالجاری ادامه خواهد داشت، افزود: در سال زراعی جاری ۵۸ مزرعه فعال در مجتمع ذخیره سازی پست لارو میگو در استخرهای پرورشی اقدام کرده‌اند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال زراعی جاری حدود ۱۳۸ میلیون قطعه پست لارو میگو در مزارع مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر ذخیره سازی شده که این تعداد از ۲ مراکز تکثیر میگوی استان و همچنین سایر استان‌های میگو پرور کشور تامین می‌شود.

شهلی بر گفت: هم‌اینک در مجتمع در حال ساخت کشت و صنعت مکران کنارک واقع در گوردیم نیز در بخشی از ظرفیت آماده شده که طی ۲ مرحله ذخیره سازی پست لارو میگو انجام می‌شود که در مرحله اول با ذخیره سازی بیش از ۲ میلیون قطعه حدود ۲۵ تن میگو برداشت شد و در نیمه تیرماه سالجاری نیز با ذخیره سازی بیش از هفت میلیون قطعه پست لارو میگو تا پایان مهرماه برداشت از استخرهای این مجتمع نیز صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: میگوی پرورشی در مزارع سیستان و بلوچستان علاوه بر مصرف در بازار داخلی عمدتاً به کشورهای همسایه روسیه و حوزه خلیج فارس و چین نیز صادر می‌شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.