• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

هزینه درمان بیماران کرونایی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود

  • کد خبر : 146839
  • 11 آبان 1399 - 21:53
هزینه درمان بیماران کرونایی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود
هاتف سیستان و بلوچستان- مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: هزینه هر بیمار مبتلا به ویروس کرونا ۴۱ میلیون ریال است که توسط بیمه سلامت سیستان و بلوچستان پرداخت می شود.

رضا عباسی مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان به طور متوسط هزینه هر بیمار مبتلا به ویروس کرونا ۴۱ میلیون ریال است که توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی بیماران بستری را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

وی گفت: اجرای برنامه‌های چهارگانه هوشمند سازی الکترونیک از جمله نسخه نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی می‌تواند امر ارائه خدمات به بیمه شدگان را تسهیل کند و باعث کاهش هزینه‌های درمانی و گام مهمی در جهت اقتصاد مقاومتی باشد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: به منظور رفاه حال بیمه شدگان عزیز بیش از ۸۲۶ مؤسسه تشخیصی درمانی اعم از پزشکان، داروخانه‌ها، رادیولوژی، سونوگرافی و بیمارستانها طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان و تمامی خدمات درمانی را به بیمه شدگان ارائه می‌دهند.

عباسی تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۸۸۰ هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش ۵ صندوق کارکنان دولت، سایر افشار، روستاییان، بیمه سلامت و بیمه ایرانیان هستند و از خدمات نظام بیمه سلامت در مراکز درمانی بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت هزینه‌های بستری بیماران مجهوالهویه، زندانیان و ترک اعتیاد را نیز پرداخت می‌کند، گفت: در بیش از ۷۷ درصد مطب پزشکان نسخه نویسی الکترونیک و در ۱۰۰ درصد مراکز پاراکیلنیک و داروخانه‌های استان نسخه پیچی الکترونیک انجام می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین بیش از ۱۰۰ درصد از بیمارستان‌های دانشگاهی به سامانه الکترونیک تبادل و رسیدگی اسناد بستری، و بستری موقت و استحقاق سنجی متصل هستند و در حال انجام این سامانه در بیمارستان‌های غیر از دانشگاهی نیز هستیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=146839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.