• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
11

نصب نخستین دستگاه ماموگرافی دیجیتال دربیمارستان امام خمینی (ره) خاش

  • کد خبر : 147370
  • 08 بهمن 1399 - 8:09
نصب نخستین دستگاه ماموگرافی دیجیتال دربیمارستان امام خمینی (ره) خاش
هاتف سیستان و بلوچستان- مدیر شبکه بهداشت و درمان و موسسه آموزش عالی سلامت شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه سرطان سینه یکی از سرطان های شایع در بین زنان می باشد و غربالگری وتشخیص زودهنگام آن در موفقیت درمان اهمیت ویژه ای داراست با نصب و راه اندازی اولین دستگاه ماموگرافی در شهرستان خاش می‌توان در تشخیص به موقع این بیماری اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

رضا کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان و موسسه آموزش عالی سلامت شهرستان خاش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دستگاه ماموگرافی دیجیتال بیمارستان امام خمینی ره شهرستان خاش با حمایت های مستمر رئیس دانشگاه و پیگیری معاون درمان در مسیر ارتقاء شاخص های سلامت و تحقق دسترسی عادلانه مردم به خدمات تشخیصی و درمانی و با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در بیمارستان شهرستان خاش نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: بنابر تقاضای شهروندان، شیوع بالای سرطان سینه در کشور و استان کمبود این دستگاه احساس می شد، بنابراین رایزنی و پیگیری لازم در شهرستان جهت تخصیص اعتبار توسط دانشگاه و نصب آن انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان و موسسه آموزش عالی سلامت شهرستان خاش ادامه داد: امید است با تشخیص به موقع تمامی بیماری ها، هزینه های تشخیص و درمان بیماران در شهرستان را کاهش و شاخص های نظام سلامت را ارتقا دهیم.

کُرد تصریح کرد: تجهیز بیمارستان به این دستگاه علاوه بر صرفه جویی در هزینه های درمان و استفاده شهروندان از تعرفه دولتی آن سبب طی مراحل تشخیص و درمان در شهرستان و کنار خانواده بدون پرداخت هزینه ایاب و ذهاب به مرکز استان شده و به تسریع بهبودی می انجامد.

وی بیان کرد: در حال حاضر بانوان شهرستان خاش به منظور دریافت خدمات ماموگرافی به مرکز استان مراجعه می کنند و با راه اندازی بخش ماموگرافی خدمات تشخیصی لازم در خاش ارائه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.