• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

آمادگی لازم برای مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان وجود دارد

  • کد خبر : 148428
  • 11 تیر 1400 - 12:07
آمادگی لازم برای مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان وجود دارد
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون کل وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت و درمان، آمادگی کامل را برای رفع مشکلات بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در مقابله با کرونا دارد.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا که در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: با وجود اینکه سیستان و بلوچستان درگیر موج کرونای جهش یافته شده، اما هنوز هم میزان ابتلای آن یک سوم و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در این استان یک چهارم استان‌های دیگر است.

وی افزود: از لحاظ ابتلای تعداد کارکنان بهداشت و درمان به کرونا هم، سیستان و بلوچستان، کمترین آمار را تاکنون داشته است همچنان پیشگیری از هر اقدام دیگری مؤثرتر است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: برای مقاله هر چه سریع‌تر با موج کرونای جهش یافته در استان و جلوگیری از سرایت آن به دیگر نقاط کشور نیازمند وحدت کلمه و رویکرد یکسان هستیم و باید در مورد تحلیل علت‌ها محتاط باشیم چراکه بر اساس تحلیل‌ها تصمیم گیری می‌شود و در شرایط فعلی نیازمند تصمیم صحیح و درست هستیم.

حریرچی بیان کرد: باید خدمات سرپایی خود را افزایش دهیم و امکانات را برای بیمارانی که در منزل شرایط بهتری برای درمان دارند فراهم کنیم چرا که در حال حاضر شرایط خوبی به لحاظ داروهای مورد نیاز داریم.

وی با اشاره به فعالیت مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا در استان گفت: افزایش تست کرونا به سه هزار مورد در روز در این هفته و افزایش آن به چهار هزار مورد تا هفته آینده از اقداماتی است که انجام شده و خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.