• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
10

خطر شیوع گسترده اُمیکرون در چابهار جدی است

  • کد خبر : 150527
  • 10 بهمن 1400 - 18:55
خطر شیوع گسترده اُمیکرون در چابهار جدی است
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار با اشاره به ورود گردشگران و هم‌مرز بودن این منطقه با کشور پاکستان، گفت: خطر شیوع ناگهانی و گسترده‌ امیکرون در این منطقه جدی است لذا تزریق دُز سوم واکسن در مقابله با پیک ششم کرونا ضرورت دارد.

عبدالرسول خدمتی رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار اظهار داشت: موارد مثبت و مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته طی هفته‌های گذشته افزایش داشته و باید عنوان کنم شیوع گسترده امیکرون در شهرستان چابهار خطری جدی برای سلامت مردم است.

وی افزود: با توجه به قدرت سرایت سویه اُمیکرون و انتقال سریع فرد به فرد این ویروس، استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی در این شرایط ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار با بیان اینکه واکسیناسیون به عنوان راهکاری مطمئن در راستای مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامتی فردا نقش مهمی در مهار این سویه دارد، ادامه داد: امروز مهم‌ترین مسئله در حوزه بهداشت، واکسیناسیون به ویژه دُز سوم است که بر اساس مطالعات انجام شده می‌تواند تا ۹۰ درصد از بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا پیشگیری کند.

خدمتی با اشاره به اینکه روزانه ۵۶۰ نفر در مقابل کرونا در چابهار واکسینه می‌شوند، گفت: تاکنون مجموع واکسیناسیون ۲۳۸ هزار و ۶۷۸ نفر، تعداد تزریق مرحله نخست ۱۳۳ هزار و ۸۵۶ نفر، تعداد تزریق مرحله دوم ۹۶ هزار و ۵۳ نفر و تعداد تزریق مرحله سوم هشت هزار و ۵۸۶ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: پیک ششم کرونا با غالب شدن سویه اُمیکرون آغاز شده است و باید هرچه سریع‌تر در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی پوشش واکسیناسیون را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی از قدرت سرایت اُمیکرون صحبت می‌کنیم، یعنی هر فرد مبتلا به این سویه می تواند در کمترین زمان ۱۰ تا ۱۲ فرد دیگر را به ویروس مبتلا کند، افزود: در بحث مقایسه قدرت سرایت امیکرون با سایر سویه‌های کرونا هم باید عنوان کنیم که معمولا امیکرون خفیف نیست لذا نگران نباشیم اما مراقب باشیم.

خدمتی ادامه داد: واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال با واکسن‌های مؤثر و اثر بخش و واکسن پاستوکووک نتایج اثر بخشی فاز یک و دو بالینی در کودکان ۱ تا ۱۱ سال و افزایش چهار برابری تولید آنتی‌بادی در کودکان، اثر بخشی واکسن سینوفارم بیش از ۸۰ درصد گزارش شده است و با واکسیناسیون کودکان دلبندمان، آن‌ها را در مقابل امیکرون سالم نگهداریم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.