• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

هزار و ۲۹۳ سیستانی و بلوچستانی مبتلا به کرونا شدند

  • کد خبر : 150792
  • 27 بهمن 1400 - 9:48
هزار و ۲۹۳ سیستانی و بلوچستانی مبتلا به کرونا شدند
هاتف سیستان و بلوچستان _ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با ابتلای یک‌هزار و ۲۹۳ نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان تاکنون به ۱۵۶ هزار و ۴۹۳ نفر رسیده است.

دکترسید محمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهارداشت: در شبانه روز گذشته با فوت چهار نفر دیگر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان تاکنون به ۲ هزار و ۶۹۳ نفر رسید.

وی با بیان این‌که هم‌اینک ۲۰۵ بیمار حاد تنفسی و ۱۰۴ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، از شهروندان درخواست کرد هنگام خروج از منزل با استفاده از ماسک ورعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتلا و گسترش این بیماری جلوگیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا گفت: بر خلاف تصور عمومی سویه اُمیکرون تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است.

وی افزود: هر چند طبق اطلاعات موجود قدرت بیماریی زایی این سویه کمتر است امّا قدرت سرایت بالای آن به اثبات رسیده و در صورت شیوع گسترده ویروس در جامعه بسیاری از افراد و در راس آنان سالمندان، مادران باردار، کودکان و بیماران خاص نیاز به بستری در بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند و به صورت ناگهانی با حجم وسیعی از مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی مواجه خواهیم شد.

هاشمی شهری بیان کرد: کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.