• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
9

کمبود فرآورده‌های خونی در سیستان وبلوچستان/ ذخیره کمتر از یک روز گروه خونی ۰ در استان

  • کد خبر : 150830
  • 30 بهمن 1400 - 10:25
کمبود فرآورده‌های خونی در سیستان وبلوچستان/ ذخیره کمتر از یک روز گروه خونی ۰ در استان
هاتف سیستان و بلوچستان _ مدیر کل انتقال خون استان سیستان و بلوچستان گفت: ذخایر فرآورده های خونی در استان سیستان و بلوچستان،ناامید کننده است ونیاز شدید به حضور اهدا کنندگان است.

خسروی افزود: با اوج گیری سویه جدید، مراجعات اهدا کنندگان کاهش یافته است و این امر باعث شده تا زنگ خطر کمبود فرآورده های خونی به صدا در آید   .

خسروی با بیان اینکه شیوه نامه های بهداشتی در تمام پایگاههای انتقال خون استان رعایت می شود از مردم خواست برای نجات جان هم و استانیهای نیازمند به خون شتاب کنند.

مدیر کل انتقال خون استان همچنین به اشاره به نیاز روزانه ۴۰۰ واحد فرآورده های خونی برای نیازمندان استان گفت: ۴۰ درصد نیاز خونی استان از طریق دیگر مراکز انتقال خون ازسراسر کشور تامین می شود.

خسروی همچنین به مصرف بالای فرآروده های خونی در استان اشاره کرد و افزود: وجود بیش از ۳ هزار و۲۰۰ بیمارتالاسمی، وجود ۹۰۰ بیمار دیالیزی،اعمال اتاق جراحی و تصادفات جاده ای مصرف فرآروده های خونی را در استان افزایش داده است.

همچنین رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز اخیرا درجمع خبرنگاران با تایید کمبود خون در استان و با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان در زمینه ایجاد پایگاههای انتقال خون و نمایندگی پزشکی قانونی در شهرستانهای تابعه دچار مشکل هستیم، افزود: در این استان مشکل کمبود پایگاه انتقال خون و نیرو داریم که این موضوع در حال پیگیری است و مشکل خونگیری نیز به دلایل و محدودیت های مختلف در استان وجود دارد بر همین اساس بیشترین خون از تهران وارد سیستان و بلوچستان می شود.

دکتر شهریاری بیان کرد: بیماران تالاسمی مظلوم و دارای مشکلات خاصی هستند و برخی داروهای ایرانی نیز برای آنها جواب نمی دهد و دچار مشکلات متعدد مانند بیماری های قلبی، کلیوی و غیره می شوند که امیدواریم هرچه سریعتر مشکل این بیماران برطرف شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.