• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

زیرساخت‌های درمانی بلوچستان با رشد جمعیت تناسب ندارد

  • کد خبر : 151384
  • 13 فروردین 1401 - 11:32
زیرساخت‌های درمانی بلوچستان با رشد جمعیت تناسب ندارد
هاتف سیستان و بلوچستان - سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر با بیان اینکه زیرساخت‌های درمانی جنوب سیستان و بلوچستان با رشد جمعیت تناسب ندارد گفت: تکمیل و تامین زیرساخت‌های بهداشت و درمان از ضروریات این منطقه است.

سعید موحد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در بازدید از مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان‌ های راسک، قصرقند و نیکشهر اظهار داشت: کیفیت خدمات‌دهی در مراکز درمانی موجود باید افزایش پیدا کند.

وی در بازدید از مرکز جامع سلامت روستایی پارود شهرستان راسک، مشکلات و کمبودهای این مرکز را مورد بررسی قرار داد و برنامه‌هایی برای رفع نواقص و بررسی آن‌ها را در هیات رئیسه در دستور کار قرار داد.

موحد تسریع ساخت پروژه احداث تسهیلات زایمانی پارود را از الزامات و اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دانست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر همچنین از بخش‌های مختلف بیمارستان ولایت راسک بازدید کرد و طی جلسه ای در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، کمبودهای موجود را مورد ارزیابی قرار داد و این نشست مصوباتی در راستای تربیت و بهبود وضعیت نیروی انسانی، توسعه بیمارستان، احداث پانسیون پزشکان و تسریع عملیات احداث پروژه‌های بهداشتی، تکمیل ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی و سایر موارد به دنبال داشت.

وی در حاشیه این بازدید تاکید کرد: تربیت و جذب نیروی انسانی بومی برای هر منطقه از مهمترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی است و جذب نیروهای خدماتی و اداری غیربومی در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه، ممنوع است و این موضوع به‌ صورت بخشنامه به تمامی شبکه‌های بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ابلاغ شده است.

موحد پس از بازدید از پروژه احداث اورژانس بین راهی لاشار کاهی و با هدف بررسی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان قصرقند از این شهرستان بازدید کرد و محل احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی قصرقند، مرکز جامع سلامت دمبیگان، مرکز خدمات جامع سلامت شهری قصرقند، و پروژه احداث آزمایشگاه مرکزی مورد بازدید قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر پس از دیدار با پرسنل نسبت به شبانه‌روزی شدن مرکز خدمات جامع سلامت شهری قصرقند تاکید کرد و گفت : احداث بیمارستان قصرقند از ضروریات بهداشت و درمان در این شهرستان است اما تا زمان احداث و تکمیل این بیمارستان، استفاده بهینه از فضای بهداشتی و درمانی موجود حائز اهمیت است و در این راستا فعال شدن مرکز جامع سلامت دمبیگان با تمامی ظرفیت، و شبانه روزی شدن مرکز خدمات جامع سلامت شهری قصرقند و تکمیل کادر نیروی انسانی را دنبال خواهیم کرد.

تیم مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر همراه با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، در راستای بررسی وضعیت بهداشت و درمان نیکشهر راهی این شهرستان شدند که سایت قدیم بیمارستان ٢٢ بهمن، کلینیک تخصصی، مجتمع آموزش عالی سلامت، شبکه بهداشت و درمان و بخش های مختلف بیمارستان محمدرسول الله (ص) مورد بازدید قرار گرفت.

موحد در نشستی بر استفاده بهینه از فضای موجود بخصوص فضای سایت قدیم بیمارستان ٢٢ بهمن و سایت آموزشی مجتمع آموزش عالی سلامت و بیمارستان محمد رسول الله (ص) ، تربیت نیروی درمانی بومی، تکمیل نواقص و بهبود وضعیت خدمات دهی در کلینیک تخصصی با استقرار داروخانه و تسریع احداث آزمایشگاه، حل مشکل تهویه و سرمایش بیمارستان محمد رسول‌ الله (ص) تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.