• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

شهرک سلامت در سواحل مکران ایجاد می شود

  • کد خبر : 153077
  • 23 شهریور 1401 - 14:12
شهرک سلامت در سواحل مکران ایجاد می شود
هاتف سیستان و بلوچستان - فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: پیگیری‌های لازم از سوی قرارگاه قدس برای جذب سرمایه گذار برای ساخت و راه اندازی شهرک سلامت در سواحل مکران در حال انجام است.

سردار محمد کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: این مجموعه علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای ساکنان سواحل مکران، تأمین نیازهای درمانی مردم، رونق گردشگری، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و افزایش گردش مالی منطقه را در پی خواهد داشت.

وی افزود: اختصاص زمین برای ساخت منازل مسکونی پزشکان متخصص و فوق تخصص نیز در حاشیه این مجموعه بزرگ درمانی پیش بینی شده تا این عزیزان در مدت حضور در منطقه و همزمان با استفاده از مواهب طبیعی زیبای سواحل مکران، خدمات درمانی را هم به مردم و مراجعان ارائه دهند.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان انسان‌ های پرتلاش و عزت مندی هستند؛ زمینه اشتغال پایدار را برای این عزیزان باید فراهم کنیم و همچنین هیچکس نباید مردم سیستان و بلوچستان را به بهانه خشکسالی ناامید کند چون ظرفیت‌ های دیگری یا در استان وجود دارد و یا در حال خلق شدن است و به عنوان مثال تجربه حفر چاه و ایجاد نخلستان در بخش‌هایی از این استان را داریم.

سردار کرمی گفت: گروه‌های زیادی از خیران با هدف کمک به مردم نجیب سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند که ضمن تشکر از همه این عزیزان پیشنهاد می‌کنم تا به جای تأمین مایحتاج مصرفی، نیات خیر خود را به سمت ایجاد اشتغال پایدار در استان سوق دهند.

وی تصریح کرد: تجربه موفق سپاه پاسداران در طرح‌های اشتغالزایی نشان داد که در صورت برنامه ریزی مناسب و سرمایه گذاری هدفمند، شاهد مشارکت خوب مردمی هم خواهیم بود و با ایجاد اشتغال پایدار، تحولات اقتصادی و اجتماعی بزرگی در سیستان و بلوچستان رقم خواهد خورد.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه افزود: علاوه بر اشتغالزایی در حوزه‌های کشاورزی، خدمات و صنایع خرد و همچنین فعالیت‌هایی که در حوزه پیشگیری و بهداشت صورت می‌گیرد به دنبال شکوفا کردن ظرفیت‌های استان در حوزه درمان هم هستیم.

حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز اظهار داشت: پیشگیری را وظیفه اصلی خود می‌دانیم، اما از تمام ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مردم در حوزه درمان استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: بر اساس معیارهای علمی مهمترین و مؤثرترین وظیفه خود را پیشگیری از وقوع بیماری‌ها می‌دانیم اما در حوزه درمان هم مردم مشکلاتی دارند که باید به فوریت پاسخ داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ضمن تشکر از حضور مؤثر و ارزشمند نیروهای مسلح و بویژه سپاه پاسداران در برنامه‌ های پیشگیرانه و فعالیت‌ های بهداشتی بیان کرد: از حضور این عزیزان در حوزه درمان و تأمین بخشی از نیازهای طبی مردم استان هم استقبال و حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اقدام ارزشمند قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیگیری ساخت و راه اندازی شهرک سلامت در سواحل مکران، نوید بخش توسعه سریع‌تر این مناطق است.

غزنوی گفت: در صورتی که شرایط حضور متخصصان حوزه پزشکی سیستان و بلوچستان و کشور در این مجموعه بزرگ فراهم شود علاوه بر رفع نیازهای درمانی مردم عزیز استان، فصل جدید در حوزه گردشگری سلامت در کشور آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.