• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

۱۵ کودک دچار شکاف کام و لب توسط متخصصین نیکوکار در زاهدان عمل جراحی شدند

  • کد خبر : 159935
  • 31 شهریور 1402 - 19:41
۱۵ کودک دچار شکاف کام و لب توسط متخصصین نیکوکار در زاهدان عمل جراحی شدند
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب علیه السلام زاهدان گفت: ۱۵ کودک که دچار عارضه شکاف کام و لب بودند به همت متخصصین نیکوکار در این بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

امیر گرگیچ رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان، اظهار داشت: عمل جراحی شکاف کام و لب به دلیل پیچیدگی، جزو عمل های جراحی فوق تخصصی هستند که روزانه هر جراح ممکن است یک یا ۲ عمل را به سر انجام برساند.‌

وی افزود: به همت ۲ متخصص نیکوکار موسسه محکم «سینا حکیمی» و « فتح الله روشن ضمیر» و با توجه به آمار بالای بیماران که این پزشکان سختی و فشار کاری را به جان می خرند، در هر نوبت حضور در زاهدان سعی می کنند تعداد بیشتری از این کودکان را درمان کنند.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان ادامه داد: این ۲ متخصص نیکوکار، چندین سال است که در قالب تیم درمانی خیریه در این بیمارستان مشغول درمان کودکان دچار شکاف کام و لب بوده و مردم قدرشناس سیستان و بلوچستان و نظام سلامت قدردان تلاش های این پزشکان هستند.

گرگیج بر ضرورت درمان به موقع و کامل مشکلات شکاف لب و کام تاکید کرد و گفت: خانواده این کودکان لازم است تا به محض تشخیص این ناهنجاری به متخصص کودکان یا متخصص جراحی مراجعه کنند تا مراحل درمان کودک آغاز شود، درمان این اختلال در کودکان باید بر اساس یک برنامه درمانی و مراقبتی متناسب با شرایط کودک ممکن است در سه ماهگی و یا در چند سالگی آغاز و تا سنین جوانی ادامه یابد.

گفتنی ست؛ عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز شکاف کام و لب تاثیر گذار هستند، والدین با مراقبت های دوران قبل از بارداری و بعد بارداری می توانند از بروز برخی از این ناهنجاری ها پیشگیری کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=159935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.