• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

هنر انقلاب اسلامی باید صدای مردم باشد

  • کد خبر : 156005
  • 26 فروردین 1402 - 21:47
هنر انقلاب اسلامی باید صدای مردم باشد
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی به واسطه ماندگاری و اثرگذاری‌ اش، هنر تحول است گفت: هنر انقلاب اسلامی باید صدای مردم باشد و مشکلات را بیان کند.

مصطفی سیاسر رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: وظیفه حیاتی حوزه هنری انقلاب اسلامی ترمیم کاستی‌ها، بیان تحول‌ ها و اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی در بین آحاد مردم است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: شهید آوینی معلم انقلاب، اندیشمند متفکر و هنرمند دغدغه‌ مند و راوی تحولات و مبانی بود که به برکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهید آوینی شاخص هنر انقلاب به شمار می‌رود و نقش وی در اعتلای هنر اندیشه محور غیرقابل‌انکار است به همین دلیل روز شهادت این بزرگوار به‌عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

سیاسر به نقش حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیشرفت فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان اشاره و گفت: در این زمینه محتوای زیادی تولید که از مهمترین این تولیدات انتشار کتاب “چوکان حمینی” است.

وی تصریح کرد: کتاب “چوکان حمینی” روایتی از فعالیت گروه‌های جهادی در شهرستان «زرآباد» است در سال گذشته توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد و خوشبختانه به دلیل استقبال خوبی که از این کتاب شد در مرحله چاپ دوم قرار دارد.

وی بیان کرد: مأموریت هنر انقلاب اسلامی این است که نگذارد حافظه جمعی از سال‌ های انقلاب اسلامی پاک شود، روایت این تحول در جامعه مهم است و نشان از کارآمدی انقلاب دارد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای انگیزش اجتماعی نیاز به حضور اجتماعی مردم است، گفت: امروزه نیاز به تقویت فرهنگ قناعت، تجمل‌زدایی ، روحیه کارافرینی، خودباوری ملی و حمایت از کالای ایرانی داریم و زیرساخت همه اینها فرهنگ است.

وی اظهار داشت: هنر انقلاب اسلامی باید صدای مردم باشد و موانع را فریاد بزند، برهمین اساس ماموریت اول آن هویت‌بخشی پیشرفت به مردم استان است.

سیاسر بیان کرد: مأموریت دوم حوزه هنری سیستان و بلوچستان، ترمیم چهره استان در سطح ملی بوده و ماموریت سوم نیز کنشگری بین‌المللی در حوزه پاکستان است.

وی افزود: در این زمینه در بخش هنرهای تجسمی رویداد «رحما» که یکی رویداد برجسته ملی است با حضور هنرمندان تجسمی کشور باهدف برجسته‌کردن هویت وحدت و همگرایی مردم در سیستان و بلوچستان در سه رشته دیوارنگاره، پوستر و المان شهری برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: توجه به مسائل کشور دوست و همسایه پاکستان نیز در دستور کار قرار گرفته است و در سالجاری برنامه‌هایی با همکاری نهادهای فرهنگی با موضوعیت پاکستان برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در حوزه تصویری تولید مجموعه‌ای از تیزرهای تصویری، سه مستند کوتاه در موضوع برجسته‌سازی سیستان و بلوچستان با ظرفیت‌های خاصی که استان دارد، در حوزه سرود و موسیقی تولید موسیقی و ترانه و نماهنگ در موضوعات وحدت و همدلی و پیشرفت، در حوزه نمایش تئاتر حماسی با هدف روایتی حماسی از حماسه های استان انجام شده است.

سیاسر افزود: در پایان سال گذشته نماهنگ وفا در مورد وفای قوم بلوچ به میهن تولید شد که امسال در شبکه های مختلف پخش خواهد شد، پخش مستند شهید مولوی ریگی در شبکه های ملی و سراسری و هم شبکه استانی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به کمبود نویسنده در سیستان و بلوچستان گفت: استعدادیابی و تربیت نویسنده را از بهمن سال گذشته اجرا کردیم و در حال حاضر ادامه دارد، استعدادیابی در حوزه تصویری با اجرای رویداد یکصدا ایران در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=156005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.