• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

وَنگ های فرهنگی

  • کد خبر : 20653
  • 18 اسفند 1397 - 10:49
وَنگ های فرهنگی

برای آنکه بتوان جریان شدید آب را کنترل نمود تا در زمان مناسب تمیهدی برای سر نمودن و بهره برداری مطلوب از آن صورت گیرد، از جنس حصیر پایه های بلندی را در زمین فرو می کردند. این موانع وَنگ نامیده می شد به تلاش برای اعتدال رساندن حرکت های فرهنگی نیاز به چندین مشخصه […]

برای آنکه بتوان جریان شدید آب را کنترل نمود تا در زمان مناسب تمیهدی برای سر نمودن و بهره برداری مطلوب از آن صورت گیرد، از جنس حصیر پایه های بلندی را در زمین فرو می کردند. این موانع وَنگ نامیده می شد به تلاش برای اعتدال رساندن حرکت های فرهنگی نیاز به چندین مشخصه و مولفه دارد که این مجموعه به بضاعت نگارنده اقدامی برای تحلیل و روشنفکری این مهم  صورت  گرفت.  “سعید مهدی زاده شهری”
دومین مدیر فرهنگی کیست؟
اگر بدانیم که هر دانش آموزی به صورت متوسط ۱۲ سال آموزش می بینند و در روزی هفت تا هشت ساعت به طور معمول در مدرسه حضور دارد، قطعا آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان قلمداد می گردد. لذا نگاه عمیق تر به این نهاد و مقایسه ای اندک با سایر آموزش و پرورش های جهان ضرورت توجه به این مهم را بیشترمی نماید.معمولا آموزش و پرورش جهان زمان دوازده سال را از ابتدا تا پایان تحصیلات برای انتقال آموزه های اولیه آموزشی در نظر می گیرد. این زمان برای تمامی فعالیت های آموزشی، فکری، فرهنگی و هنری است و اختصاص ساعاتی برای فعالیت فرهنگی و هنری جزو ضروریات دیده می شود.
به عنوان مثال کشور فرانسه :
-درمقطع اختیاری پیش دبستانی که در هفته ۲۶ ساعت اختصاص داده سده است (۲ تا ۵ سالگی).
-آموزش زبان، تسلط شفاهی،آشنایی بانوشتار،تقویت و قدرت، احساس تخیل و قدرت،خلاقیت دانش آموزان به کمک پرداختن به آموزش هنری توسعه یابد.
-آخرین و مهمترین هدف آموزشی پیش دبستانی، آموزش و تمرینات لازم برای مشارکت مثبت کودکان در زندگی اجتماعی است.
-در آموزش ابتدایی نیز هدف آموزش اخلاق و تعلیمات اجتماعی به کمک خانواده در نظر است (۵ تا ۱۱ سالگی).
-در سیکل اول آموزش متوسطه (کالج) از ۱۱-۱۳ سال یک ماموریت آن عرضه فرهنگ پایه تمامی جوانان فرانسوی است.
-در سیکل دوم متوسطه (لیسه) از ۱۶-۱۹ سال مجبور بهبود کیفیت در رقابت پذیری با اهداف اجتماعی و شکوفایی فرهنگ و توانایی فردی شهروندان فرانسوی تاکید شده است.
 
در کشور برزیل :
-در مقطع پیش دبستانی (۴ تا ۶ سالگی) یکی از اهداف آموزشی اطمینان دادن به تاثیرگذار بودن روابط و عملکرد کودک در همبستگی، آزادی، تقارن احترام در جامعه تاکید می شود.
-در مقاطع ابتدایی و متوسطه تاکید بر آموزش هنر جزو لاینفک آموزش عمومی آن است.
 
در کشور فنلاند :
-تلاش یک پارچه و عمومی ارکان آموزشی و پرورشی این کشور بر سه اصل؛ ورزش، بازی و هنر استوار است و در آموزش دوازده سال تحصیل کودکان و نوجوانان عنصر آموزش در کنار این سه اصل به صورت خود آگاهی توصیف شده است، و از آموزش سنتی کلاسیک مرسوم جداشده و عبور نموده اند.
 
درکشور آمریکا :
-قدم هایی برای تغییر آموزش سنتی و تبدیل آن به آموزش مدرن انجام شده است که بتواند مانند کشورهایی مترقی آموزش را به خودآگاهی آموزی تبدیل نمایند.
 
در کشور ژاپن :
-تلاش بر تولید و تفکر تولید است و در اولین سال های آموزش، هدف سازی برای آموزش تعریف منطقی و واقعی یافته است.
 
در کشور ایران :
-برنامه های آموزشی را با تغییرات متعدد ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان به نظام ابتدایی، دبیرستان و تبدیل آن به دوره آموزش عمومی و تخصصی قدم هایی برداشته شده است.
-در دوره اول آموزش عمومی با واژه های مهم: جامعه، هم زیستی، احترام و … آشنا می شوند و در دوره دوم آموزش تخصصی واژه های علم، آموزش، تولید، فن و از همه مهمتر ارتقا علمی در سطح بالاتر آشنا می شوند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=20653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.