• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

چرایی وقوع حادثه مرز سراوان و عدم پوشش خبری به شکل صحیح

  • کد خبر : 147643
  • 12 اسفند 1399 - 11:15
چرایی وقوع حادثه مرز سراوان و عدم پوشش خبری به شکل صحیح
متاسفانه چند وقتی است دوباره فضای ناامنی و التهاب بر چهره استان سیستان و بلوچستان سایه افکنده است. دوباره در چند جای استان عملیات هایی و درگیری هایی علیه امنیت و مردم، که منجر به شهادت و مجروح شدن  دو نفر از جان برکفان نیروی انتظامی استان شده است به وقوع پیوست

حادثه درگیری مرزی شهرستان سراوان و منطقه کورین که اخیرا به وقوع پیوست باید واشکافی شود و چرایی آن مشخص و به صورت شفاف بیان شود. طرح رزاق طرحی جامع است ک برای خانواده های تا شعاع بیست کیلومتری از مرز دیده شده است که هر کس برای کسب درآمد از گذرگاه های مجاز کار خود را انجام دهد و اینجوری دیگر فقط عده ای سرمایه دار که در جایی دور از خطر نشسته اند سود را نمی برند. و باید فرق گذاشت بین کسانی که با طرح رزاق سوخت بری می کنند و قاچاقچیاق و یا بهتر است بگوییم مافیای قاچاق استان؛  بگذریم که شبکه استانی هامون به دلایل نامعلومی از انعکاس کامل و گویای خبری در این باره به التهاب و شایعات بیشترین دامن زد، و مانند همیشه رسالت خود را به درستی انجام نداد. چرا باید مردم استان اخبار حوادث را از بقیه کانال ها و گاها از شبکه های به اصطلاح آن ور آبی بفهمند!!! و فقط صحبت معاون سیاسی استاندار پخش شد که می طلبید بسیار روشنتر و بیشتر توضیح داده شود، که درگیری مرز سراوان چرا به وقوع پیوسته و از کجا شروع شده است. تا جوری نشود که شایعه بیفتد که حکومت جان مردم را هدف  قرار داده است، و ظلمی صورت گرفته است. باید گفته می شد که عده ای که منافعشان با این طرح ملی به خطر افتاده و اشراری که در راه برگشت از مرز قاچاقچیان با آن ها همراه می شدند دیگر نمی توانند با مشخص شدن گذرگاه های خاص تحت رصد حکومت به اهداف شوم و سودهای کلانشان برسند. اصلا اصل درگیری ها از آن ور مرز شروع شده و ربطی به حکومت نداشته است. بماند که موضوع کورین هم بسیار کم به آن پرداخته شد و مشخص نشد چرا ما باید شهید بدهیم در کنار مرکز استان!! باید از عده ای که حمایت کوکورانه ای از قاچاقچیان می کنند پرسید که جواب خانواده های شهدای این درگیری ها را چه کسی خواهد داد؟!؛ چطور دو نفری که از سوخت بران کشته شدند شهید تلقی و قلمداد شدند هر چند که یک نفر آن ور مرز کشته شد و باید پرسید کسی که با اسلحه به تهدید امنیت استان می پردازد آیا شخص شریفی است!؟ و کسانی که پرچم محمد رسول الله را پایین می کشند آیا نشانی از ایمان و انسانیت در آنها موجود است که لایق حمایت باشند؛ باید موضع رسمی قوم بلوچ به عنوان قومی اصیل درباره حکومت بازگو شود و مشخص شود که طرح رزاق برای امرار معاش همین قوم گذاشته شده است و باید ساکنین مرز از آن سود قانونی خود را ببرند نه مافیای مخفی و قاچاقچیان از خدا بی خبر که هیچ چیزی جز سود خود برایشان مهم نیست؛ به نظر باید یک واشکافی کامل درباره این موضوع و حوادث صورت بگیرد و هر کس و مسئول و تریبون داری که قصوری انجا داده است به دستگاه قضا معرفی شود و محاکمه گردد تا دیگر به هر بهانه ای جو استان را امنیتی و مسموم نکنند و خم اینکه مردم استان احساس این را نکنند که در حقشان جفای صورت گرفته است، چنانچه با یک بازگویی کامل و یبررسی تمام جوانب خیلی چیزها مشخص می شود و مردم قوم بلوچ که سالها برای نظام جانفشانی در این گوشه از کشور کرده اند متوجه خواهند شد که موضع نظام برای خدمت به آن هاست نه علیه آن ها. چند ماه پیش هم که در یکی از مناطق حاشیه ای شهرستان زاهدان بمب گذاری صورت گرفت، اگر از جان گذشتگی نیروهای عملیاتی نیروی انتظامی در چک و خنثی سازی بمب انفجاری نمی­ بود باز هم شاهد داغدار شدن خانواده ­های بسیاری بودیم چون بمب گذاری در منطقه ای مسکونی بود. باید خدا را شکر کرد که دشمنان و اشرار و منافقان به اهداف شوم خود دست نیافتند و فقط به خسارت مالی اندکی در این حوادث دل خوش کرده اند و مانور تبلیغاتی دادند.

حال باید گفت تا کی ما باید شیوه مدارا را با کشور همسایه یعنی کشور پاکستان به صورت یکطرفه داشته باشیم. چرا مسئولین دولتی یک بار آن هم برای همیشه به این موضوع رسیدگی نمی کنند و پیگیری نمیشوند که چرا باید پاکستان محل امنی برای اشرار و دشمنان کشورمان باشد و کشور مذکور هم هیچ واکنشی نشان ندهد و مبارزه با این گروهک های خودباخته انجام نشود؟؟!! این نامنی ها به چهره استان بیشترین ضربه را زده است که بیشترین ضربه را در حوزه پیشرفت و رشد در همه ابعاد استان زده است. دستگاه قضا باید با شدت با عناصر دستگیر شده برخورد کند و  از طرفی بزرگان طوایف و تریبون داران استان و علما خانواده ها را از خطر جذب فرزندانشان در گروه های تروریستی آگاه کنند.

دشمنان و معاندان هدف از عملیات هایشان را حمایت از قاچاقچیان سوخت بیان داشته اند و به نوعی آن­ها را مظلوم مورد ظلم واقع شده قلمداد کرده اند که متاسفانه عده ای از تریبون داران در استان هم جوری اظهار نظر می­کنند که انگار هیچ کس نباید جلوی غارت سرمایه عظیم را بگیرد!!! تا جایی که سوخت کشان نامحترم جرات زیرگرفتن ماموران بی گناه را در برخی موارد پیدا کنند!!! چون با سخنان عده ای اینجور القا شده است که حکومت به آنها ظلم کرده است!! در صورتی که با غارت سرمایه ملی آن هم در ازای بهای ناچیز بیشترین ظلم را این سوخت بران به مردم کشورشان می کنند. زیرا سود اصلی در جیب عده ای دیگر می­ رود و گاهی حمایت بی چون چرای بعضی تریبون داران این شائبه را بیشتر قطعی میکند ممکن است این ها هم سودهای عظیمی از این قضیه می­برند؟!؟ مگر قاچاق سوخت کاری درست بوده است؟ که عده ای از تریبون داران به بهانه نبود کار از آن حمایت کنند. مگر نه این است که هر کاری که باعث ضرر به جامعه اسلامی و مردم شود ناحق است و درآمد حاصل از آن نامشروع و حرام؟؟؟ چطور این اشخاص این پول ها را سر سفره خانواده خود می­برند و از طرفی هم اولین نفر در صف اول نماز جماعت و اولین نفر در صف اهدای نذورات به مساجد و مردم هستند و ادعا دارند با این نذورات مالشان پاک می­شود!! کجای اسلام و شرع گفته است مالی که از راه حرام به دست می آید با اهدا به مسجد و نذورات به فقرا پاک می­شود؟؟!! جدای از این مساله با حمایت از این کارها باعث تحرکات بیشتر معاندان شده اند و عملیات های علیه امنیت کشور در روزهای اخیر به بهانه حمایت از مظلومان!! سوخت کش و قاچاقچی انجام شده است.  حال باید از این آقایان تریبون دار پرسید اگر یکی از این عملیات های این اشرار به هدفش که نابودی مردمان بی­گناه استان است به سرانجام می رسید آیا جواب خون های به ناحق ریخته آن­ها را می دادند؟؟؟!!

این که مسئولین دولتی در استانی که یکی از جوان ترین استان های کشور است باید زمینه اشتغال و کارآفرینی بسیاری به وجود آورند تا جوانان زندگی خود را سامان دهند و دنبال کارهای خلاف نروند از حرف های به حق است که کم کاری دولتمردان در این زمینه اصلا قابل چشم پوشی نیست و باید همیشه توسط مردم استان سیستان و بلوچستان این مطالبه به حق صورت پذیرد  و از طرفی هم در انتخابات ها بهتر رای دهی شود و عقلانی تصمیم گیری شود و نه فقط به خاطر اهداف جریان های خاص  و بدون فکر به کسانی رای داد که هیچ ثمری برای مردم و به خصوص جوانان استان نداشته باشد.چون بالاخره با هر انتخاب ما سرنوشت خود را با اختیار به کسانی به نیابت واگذار می­کنیم تا برای ما و مملکتمان تصمیم گیری و تصمیم سازی کنند. در کنار همه این ها هم باید فرهنگ کار خوب و کسب روزی حلال و تلاش مضاعف برای رشد خود توسط علما و بزرگان در مردم توصیه و نهادینه شود تا مردم و جوانان سریعا به دنبال کسب پول و مال از هر راهی نروند و بفهمند که کسب روزی از راه های خلاف حرام شرعی و ضرر رساندن به مملکت حرام شرعی و فطری است و همیشه به دنبال کارهای مفید که باعث رشد مملکتشان می شود بروند و روزی حلال کسب کنند. چنانچه هستند عده ای که همیشه باعث شکوفایی قوم و جامعه و کشورشان شده اند و باعث افتخار مردم کشورشان هستند.

سهیل سارانی

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.