• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
12

حاجی، اعتماد و تکیه زیادی به مردم بلوچستان داشت

  • کد خبر : 153262
  • 21 مهر 1401 - 10:18
حاجی، اعتماد و تکیه زیادی به مردم بلوچستان داشت
هاتف سیستان و بلوچستان - یافته‌های باستانی، اسناد تاریخی و بنا‌ها و سنگ‌ نگاره‌های موجود در سیستان و بلوچستان، نشان می‌دهد این بخش از میهن عزیزمان، پیشینه طول و درازی دارد.

خاک جنوب‌ شرقی ایران بیش از هر چیز دیگری به مردم غیرتمند و وفادارش افتخار می‌کند. به مردان و زنانی که در تمام روز‌های بعد از پیروزی انقلاب، پای‌ کار مملکت‌ شان ایستادند. تجزیه‌طلب‌ ها از همان اسفندماه ۵۷ کارشان را در سیستان‌ و بلوچستان آغاز کردند. اختلاف‌ افکنی بین شیعه و سنی برجسته‌ ترین ویژگی فعالیت‌ های خرابکارانه آن‌ها بود، اما به همت مردم و با هدایت‌ های امام (ره) و حضور همیشگی نیرو‌های انتظامی و امنیتی، نقشه‌ های دشمن یکی پس از دیگری نقش برآب شد. خیلی‌ ها برای امن ماندن این استان پهناور زحمت کشیدند. سردار شهید نورعلی شوشتری یکی شاخص‌ ترین آنهاست.

​​​​​​​همواره به این در و آن در می‌ زد تا سنگ محرومیت را از جلوی پای مردم بردارد. شاید در ازای خدمت سردار در قرارگاه جنوب‌ شرق چندان طولانی نباشد لکن راهی که او آغاز کرد و دیگران ادامه دادند، چراغ امید را در دل ساکنان سیستان‌ و بلوچستان روشن کرد. برخی ایشان را مسیح بلوچستان نامیده‌اند؛ عنوان برازنده‌ای است.

در حقیقت حاجی با اقدامات تأمینی، طرح های محرومیت‌ زدایی و اشتغال‌ زایی، رسیدگی به فقرا و از همه مهم‌تر ایجاد اتحاد بین طوایف شیعه و سنی، جان دوباره‌ ای به مردم منطقه بخشید. مردم هم دوستش داشتند. همیشه به دوستانش می‌گفت ما باید کاری کنیم که مردم رخت سبز پاسداری ما را لباس خدمت بدانند. او دوای درد مردم را پیدا کرده بود؛ ایجاد اتحاد بین اقوام مختلف و خدمت به مردم تا رفع محرومیت. سردار شب و روز نداشت. خسته هم نمی‌شد.

سازندگی سیستان و بلوچستان با تکیه بر ظرفیت مردم امکان پذیر است

به دورترین روستا‌های استان سر می‌زد تا از نزدیک مشکلات مردم را ببیند و تا جایی که می‌توانست گره‌ های زندگی‌شان را باز می‌کرد. حاجی مردم را برای برطرف کردن مسائل و معضلات منطقه پای کار می‌آورد. بدیهی است دشمن تحمل گسترش و فراگیر شدن چنین اندیشه سازنده و جریان‌سازی را نداشته باشد. عده‌ای هم او را به‌نام سردار وحدت می‌شناسند. آن‌ها هم عنوان و نشان خوبی برای نورعلی شوشتری پیدا کرده‌اند.

شوشتری به همه مردم کشور نشان داد راه برون‌ رفت از گرفتاری‌ها، کار، تلاش و همبستگی ملی است و در نهایت روز بیست‌وششم مهرماه ۸۸، درست در روزی که شوشتری اقوام و طوایف مختلف را دورهم جمع کرده بود تا توانمندی‌ها و فرصت‌های تولیدی بلوچستان را به کشور نشان بدهد، تروریست‌ها با فرستادن عامل انتحاری به میان جمعیت، او و تعدادی از حاضران در مراسم را به شهادت رساندند. آمیخته شدن خون شیعه و سنی، سرعت پیاده‌سازی ایده‌ها و تفکرات سردار شهید نورعلی شوشتری را صد برابر کرد.

حاجی ۳۰سال وسط میدان از دوران دفاع‌مقدس گرفته تا  سیستان و بلوچستان خادم ملت بود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.