• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
10

۶۲ اقامتگاه بومگردی در سیستان و بلوچستان فعال است

  • کد خبر : 151251
  • 23 اسفند 1400 - 11:15
۶۲ اقامتگاه بومگردی در سیستان و بلوچستان فعال است
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت:۶۲ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال بوده که شهرستان‌های زابل و زهک در شمال و شهرستان‌های چابهار و کنارک در جنوب این استان بیشترین تعداد این بوم‌گردی‌ها را دارند.

مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بومگردی از جمله سفرهای مسئولانه به مناطق طبیعی و روستایی است که در آن بر حفظ محیط زیست ومعماری سنتی فرهنگ حاکم و رفاه مردم محلی تأکید می‌شود.

وی افزود: بومگردی احیاگر فرهنگ‌ بومی و محلی و حافظ سنت‌ها در میان مردمان است و نخستین شاخصه‌ی مهم آن برخورداری از معماری بومی-سنتی است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توسعه بوم‌گردی‌ها می‌تواند باعث بهبود و گسترش اشتغالزایی، افزایش آگاهی و دانش بومی و نگهداری از روستا و محیط زیست آن بعنوان یک سرمایه استراتژیک باشد.

میرحسینی گفت: اقامتگاه‌های بومگردی با توجه به اینکه نماینده تاریخ و آداب و رسوم یک منطقه روستایی هستند همچون یک موزه عمل می‌کنند و می‌توانند در مدت اقامت یک یا چند روزه، تاریخ چند صد ساله یا هزاران ساله یک روستا را به همگان نشان دهند.

وی با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی مکانی برای نگهداری و احیای فرهنگ بومی روستایی است بیان کرد: صنعت بوم‌گردی مهاجرت معکوس را رقم زده و به جای مهاجرت از روستا به شهر، مهاجرت از شهر به روستا را باعث شده است .

وی تصریح کرد: بومگردی بیش‌از هر چیز یک نوع نگرش خاص، آینده‌نگر، اخلاقی و انسانی به مقوله گردشگری است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.