• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

۴۶ پروژه گردشگری در سیستان و بلوچستان در حال اجراست

  • کد خبر : 152517
  • 01 مرداد 1401 - 14:22
۴۶ پروژه گردشگری در سیستان و بلوچستان در حال اجراست
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال در سطح استان در حال اجراست.

مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۴۶ پروژه فعال در سطح استان با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط  بخش خصوصی در حال اجراست که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: در این پروژه‌ها، زمین به سرمایه‌گذاران واگذار شده و با توجه به مراحل پایانی عملیات ساختمانی، ایجاد اشتغال برای هزار و ۴۹ نفر پیش‌ بینی شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال گذشته نیز ۲۹ طرح از سوی سرمایه‌ گذاران ارائه شده که پس از بررسی‌ های لازم و تایید، موافقت اصولی دریافت کردند و با حجم سرمایه‌ گذاری ۵ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۵۴۵ نفر در حال اجرا هستند.

میرحسینی گفت: در چهار ماهه نخست امسال نیز ۱۲ پروژه پس از بررسی اولیه طرح‌های ارائه شده موافقت اصولی دریافت کردند که پیش‌ بینی می‌شود با حجم سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۱۰نفر راه‌ اندازی شوند.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با وجود داشتن ظرفیت‌های گردشگری فراوان از توسعه‌ نیافتگی تاریخی رنج می‌برد بنابراین نیاز به تامین زیرساخت‌های مناسب در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری در راستای افزایش جذب، رضایت و ماندگاری گردشگر دارد که تامین زیرساخت‌ها، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار را به‌دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تکمیل ریل چابهار کنارک و توسعه راه دسترسی، فراهم‌کردن امکانات مناسب برای گردشگران از جمله ایجاد هتل و ساخت مجتمع‌های تفریحی و گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سایر تاسیسات گردشگری می‌تواند باعث افزایش سرانه گردشگری و توسعه هدفمند و پایدار شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.