• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

سیستان و بلوچستان پنجمین مقصد گردشگری کشور است

  • کد خبر : 154107
  • 27 آذر 1401 - 23:55
سیستان و بلوچستان پنجمین مقصد گردشگری کشور است
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از جاذبه‌های این استان گردشگری بوده که بر اساس آخرین رتبه‌بندی اعلام شده این منطقه پنجمین مقصد گردشگری کشور است.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد خدمات سفر و شورای راهبردی گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خوشبختانه به‌ لحاظ امنیتی، راه‌های ترافیکی، ارائه خدمات درمانی همچون اورژانس، پایگاه هلال‌احمر و تأمین خودرویی آماده هستیم.

وی افزود:سال گذشته بیش‌ازیک میلیون مسافر و گردشگر مناطق جنوبی و شمالی سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد سفر خود اعلام کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به جاذبه‌های گردشگری استان برای گردشگران نیاز است اقداماتی را از همین حالا برای سفرهای نوروزی تدارک ببینیم و امیدواریم با تولید کلیپ، عکس، بروشور و سایر ابزارهای رسانه‌ای به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان پرداخته شود.

مدرس خیابانی گفت: آمادگی داریم تا امسال نیز همچون سال گذشته و حتی پرشورتر پذیرای گردشگران در استان سیستان و بلوچستان باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از جاذبه‌های استان پهناور و زیبای سیستان‌ و بلوچستان جاذبه‌های گردشگری هست و بر اساس رتبه‌بندی اعلام شده این منطقه رتبه پنجمین مقصد گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است و امیدواریم بتوانیم از رونق گردشگری هم ایجاد اشتغال و هم تولید ثروت و درآمد برای مردم کنیم.

وی بیان کرد: جشنواره مناطق ساحل نشین در چابهار نیز ۱۵ دیماه به مدت سه روز برگزار می‌شود که امیدواریم بتوانیم از قبل این جشنواره دستاوردها و ظرفیت‌های استان را معرفی و سرمایه‌گذاران را جذب کنیم.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: در حوزه پروازهای خارجی هم توانستم با رایزنی‌های صورت گرفته پروازهای بین‌المللی را به مقصد کویته و مسقط برقرار کنیم.

وی با اشاره به طراحی نرم افزار سفر تاکید کرد: قرار شد در این نرم افزار همه نیازمندی‌های مسافر مانند مراکز اقامتی، پمپ‌های بنزین، مراکز خدمات درمانی، مراکز تعمیرگاهی، پایگاهای اورژانس و جاذبه‌های گردشگری گنجانده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به محدودیت جایگاه‌های سوخت در استان باید حتما تمهیداتی مانند سال قبل برای تامین سوخت مسافران انجام شود.

وی ادامه داد: در مجموع ما از محل گردشگری و صنایع دستی در استان سیستان‌ و بلوچستان بدنبال ایجاد اشتغال و تولید درآمد هستیم.

مدرس خیابانی با اشاره به کسب رتبه دوم ایجاد اشتغال در کشور افزود: یکی از نقاط اتکاء در حوزه اشتغال همین بحث‌های صنایع دستی و گردشگری و مجتمع های خدمات رفاهی و بوم گردی است.

وی بیان کرد: آمادگی جذب سرمایه گذار برای احداث هتل، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین جاده‌ای، حتی ورزش‌های ساحلی در سواحل مکران را داریم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=154107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.