• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

نخستین جشنواره ساحل نشینان به‌ میزبانی منطقه آزاد چابهار برگزار شد

  • کد خبر : 154621
  • 01 بهمن 1401 - 11:52
نخستین جشنواره ساحل نشینان به‌ میزبانی منطقه آزاد چابهار برگزار شد
هاتف سیستان و بلوچستان - سرزمین موج و مرجان، تنها بندر اقیانوسی کشور و سواحل زیبای مکران میزبان نخستین جشنواره ساحل نشینان است.

طاهره شهرکی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: اولین جشنواره فرهنگی گردشگری ساحل‌نشینان کشور با حضور ۱۲ استان ساحلی و همسایه در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

وی افزود: شهر چابهار میزبان حدود دویست و پنجاه نفر مهمان از گروه‌های موسیقی، صنایع دستی، فعالین گردشگری، روسای انجمن‌های گردشگری، نمایندگان ایرلاین‌های هوایی، مدرسین مطرح ملی صنایع دستی، مدیران ملی و استانی و موسسه اقتصاد زنان بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه در این جشنواره شرکت کنندگان با برپایی نمایشگاه‌های متنوع آثار و هنرهای دستی خود را در بیش از پنجاه غرفه، سیاه چادر با طبخ غذاهای محلی جهت بازدیدکنندگان برپا کردند ادامه داد: همچنین این رویداد مهم از روز چهارشنبه ۲۸ دی تا اول بهمن‌ماه ادامه داشت.

شهرکی گفت: برگزاری این جشنواره معرف ظرفیت‌های منطقه، جذب‌ زمینه سرمایه‌ گذارهای داخلی و خارجی و از همه مهمتر نمایش روحیه مهماندوستی مردم شریف این خطه از استان سیستان و بلوچستان بود.

وی قرارگیری شهر بندری چابهار را در جانب سواحل مکران را از مزیت‌های مهم دانست که رهبر معظم به توسعه آن نظر ویژه دارند، لذا برگزاری این قبیل جشنواره‌ها نقش مهمی در بستر‌سازی در راستای توسعه پایدار جهت مردمان خوش قلب و مهماندوست آن خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=154621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.