• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
11

موزه محلی سرباز مکانی خاطره انگیز برای گردشگران

  • کد خبر : 33089
  • 09 فروردین 1398 - 17:11
موزه محلی سرباز مکانی خاطره انگیز برای گردشگران
سرباز دارای مناطق و مناظر بسیار زیبای طبیعی، تاریخی و باستانی فراوانیست که برای هر گردشگر جذاب و دیدنی است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، خلیل نبات زئی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرباز، اظهار داشت: موزه محلی سرباز با هدف معرفی و نمایش آثار تاریخی، جذابیت های گردشگری و فرهنگی منطقه در شهر کلات سرباز و در ساختمان قدیمی پست دایر شده است.

وی افزود: در موزه محلی سرباز ۴۰ شیء تاریخی مربوط به دوره های پیش از میلاد کشف شده از محوطه های باستانی بلوچستان، اشیا مردم شناسی، آثار صنایع دستی زنان و مردان بلوچ و تصاویری از جاذبه های دیدنی و گردشگری و آثار اهدایی مردمان فرهنگ مدار سرباز مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفته است.
وی گفت: اداره قدیم پست یکی از آثار شاخص این شهرستان در زمان پهلوی دوم ساخته شده که بعد از پیگیری های لازم از سوی میراث فرهنگی قسمتی از آن در سال ۱۳۹۲ بازسازی و به عنوان موزه محلی مورد استفاده قرار گرفته است.
نبات زئی کوه روک در بخش پارود واقع در شمال روستای بریسک را از جمله مناطق دیدنی و تماشایی سرباز عنوان کرد و افزود: در محدوده این کوه دره ای بسیار زیبا به طول ۲۰ کیلومتر با آبشارهای طبیعی و مناظر چشم نواز وجود دارد که تماشای آن خاطره ای ماندگار را در ذهن ثبت می کند.
وی بیان کرد: سرباز دارای مناطق و مناظر بسیار زیبای طبیعی، تاریخی و باستانی فراوانیست که برای هر گردشگر جذاب و دیدنی است.
وی ادامه داد: شهرستان سرباز دارای ۱۲۰ کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان است و از شمال به شهرستان های ایرانشهر و سیب وسوران، از جنوب به شهرستان چابهار، از مغرب به شهرستان قصرقند و از مشرق به مرز مشترک با پاکستان متصل است. این شهرستان دارای بیش از ۷۵۰ روستای بزرگ و کوچک است که بعضی از این روستاها ساختار خاصی به لحاظ خانه سازی دارند.
وی تصریح کرد: قرار گرفتن خانه های مردم روستایی در حاشیه رودخانه ها، دره ها و باغات میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری در کنار هم جلوه ای از زیباییهای خالق بی همتا را در این منطقه ترسیم کرده است.
نبات زئی بیان کرد: دره سرسبز و رودخانه همیشه جاری سرباز ۲ شگفتی طبیعت این منطقه بشمار می روند که آدمی را مجذوب زیبایی های خود می کنند. تمامی تمهیدات و تدابیر لازم برای استقبال از مسافران نوروزی در شهرستان سرباز در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=33089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.