• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6
رییس مرکز بهداشت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان:

دریافت دُز سوم واکسن کرونا برای ۴۰ سال به بالا در ایرانشهر آغاز شد

  • کد خبر : 149726
  • 21 آذر 1400 - 10:31
دریافت دُز سوم واکسن کرونا برای ۴۰ سال به بالا در ایرانشهر آغاز شد
هاتف سیستان و بلوچستان _ رییس مرکز بهداشت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: افراد بالای ۴٠ سال برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا به مراکز بهداشتی درمانی، ‌پایگاه‌های تجمیعی و خانه‌های بهداشت در این شهرستان مراجعه کنند.

ذبیح الله شیروانی رییس مرکز بهداشت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان اظهارداشت: افراد بالای۴۰سال که ۲ دُز واکسن برکت، سینوفارم و بهارات را دریافت کرده‌اند و از زمان تلقیح دُز دوم آنان سه ماه گذشته هر چه سریع‌تر برای دریافت دُز سوم (دوز بوستر) به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد بالای۴۰سال که۲ دُز واکسن استرازنکا و اسپوتنیک را دریافت کرده‌اند و ۶ ماه از زمان دُز دوم تلقیح آنان گذشته برای تلقیح دُز سوم(دوز بوستر) باید اقدام کنند خاطرنشان کرد: براساس مطالعاتی که انجام شده معمولاً به طور متوسط ۶ ماه زمان برای تزریق دُز بوستر بعد از تزریق دُز دوم در نظر گرفته شده است.

رییس مرکز بهداشت ایرانشهر تاکید کرد: بعد از ۶ ماه به دلیل اینکه سطح آنتی‌بادی‌کاهش می‌یابد توصیه می‌شود که دُز بوستر را افرادی که ریسک ابتلای به بیماری کووید دارند دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه همراه داشتن کارت واکسن و کارت ملی برای تزریق دُز سوم ضروری است ادامه داد: توصیه شده افراد برای دریافت دُز سوم ترجیحا به همان مرکزی مراجعه کنند که دُز اول و دوم را دریافت کرده‌اند همچنین در صورت مراجعه به سایر مراکز واکسیناسیون منعی برای دریافت واکسن وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.