• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6

۹۵ درصد دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان در مدارس نام‌نویسی کردند

  • کد خبر : 148942
  • 28 شهریور 1400 - 22:54
۹۵ درصد دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان در مدارس نام‌نویسی کردند
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد دانش‌آموزان این استان تا کنون در سامانه الکترونیکی «سیدا» نام‌نویسی نهایی شدند.

حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در سال تحصیلی جدید بیش‌از ۸۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان دارای ۲ هزار و ۶۶۸ مدرسه در نقاط شهری و پنج هزار و ۶۳۲ مدرسه در نقاط روستایی و عشایری بوده که شرایط برای حضور دانش‌آموزان در مدارس روستایی و عشایری در سال تحصیلی جدید فراهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال تحصیلی جدید برای همه سناریوهای پیش رو باید برنامه داشته باشیم چرا که شرایط موجود و آینده اپیدمی کرونا، وضعیتی پیچیده و شکننده است بر همین اساس آمادگی لازم در هر دو صورت حضوری یا مجازی بودن آموزش‌ها در استان وجود دارد.

وی افزود: زمان بازگشایی مدارس براساس تصمیم ستاد ملی کرونا مشخص و اعلام خواهد شد؛ اما در هر شرایطی مهمترین مساله برای آموزش و پرورش صیانت از سلامت دانش‌آموزان، همکاران و خانواده‌هاست.

رخشانی واکسیناسیون فرهنگیان را پیش شرط اصلی بازگشایی مدارس عنوان کرد و بیان کرد: تا کنون ۹۰ درصد همکاران فرهنگی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۰۰ هزار دانش آموز در مدارس شهری استان۱۰۰ هزار نفر در نقاط حاشیه شهرها و یا روستاهای نزدیک به شهر ساکن هستند که برای این جمعیت آموزش فرد به فرد و توزیع درسنامه تا عادی شدن شرایط برنامه ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همچنین برای ۱۱۰ هزار دانش آموز مناطق حاشیه شهرها و روستاهایی نزدیک شهر برنامه آموزش فرد به فرد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۴۸ هزار و ۸۴۶ بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان تاکنون ۸۷ هزار و ۱۹۲ نفر جذب شده‌اند، اظهارداشت: شرایط اقتصادی، جغرافیایی، فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌ها از عوامل تاثیرگذار در تعداد بالای بازمانده از تحصیل در این استان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: برای رفع مشکل بازماندگان از تحصیل در این استان نیازمند همراهی بسیاری از دستگاه‌ها و ارگان‌های اجرایی و نظارتی هستیم.

وی از افزایش سهمیه جذب معلم خبر داد و افزود: تعداد پذیرفتگان دانشگاه فرهنگیان استان از ۶۰۰ نفر سال ۹۶ هم‌اینک به ۲ هزار و ۸۱۷ نفر رسیده است.

رخشانی افزود: همچنین تعداد پذیرفته شدگان ماده ۲۸ سیستان و بلوچستان از یکهزار و ۲۲۸ نفر سال ۹۷ هم‌اینک به سه هزار و ۵۴۳ نفر افزایش یافته که نومید تحول خوبی در کاهش معلمان مورد نیاز نظام آموزشی استان را می‌دهد.

وی با اشاره به رتبه‌های کنکور گفت: در سال تحصیلی جدید شاهد رشد ۳۰ درصدی موفقیت دانش آموزان استان در کنکور سراسری بودیم بطوریکه ۱۲۸ رتبه کمتر یکهزار، ۴۹۱ رتبه زیر پنج هزار و ۵۹۰ رتبه کمتر از ۱۰ هزار نفر در استان ثبت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان از نظر رشد موالید در کشور رتبه سوم را دارد و سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار دانش آموز در این استان وارد آموزش و پرورش می‌شوند.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته با کمبود ۱۱ هزار معلم در استان روبرو بودیم اما این کمبود هیچ خللی به آموزش دانش آموزان وارد نکرد و از طریق خرید خدمات، حق التدریس، سرباز معلمان و حق التدریس نیروهای شاغل این کمبود برطرف شد.

رخشانی با بیان اینکه براساس افزایش جمعیت دانش آموزی سیستان و بلوچستان هر سال با کمبود فضای آموزشی روبروست، گفت: در سال تحصیلی گذشته با ۸۲۵ هزار و ۱۵۲ دانش‌آموز ۳۷ هزار و ۱۴۴ کلاس درس موجود و ۱۵ هزار و ۷۱۶ کلاس کمبود داشتیم.

وی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین سه کلاس درس در استان ساخته می‌شود، گفت: از سال گذشته تا کنون ۲ هزار کلاس درس در استان ساخته شده اما با توجه به افزایش جمعیت دانش‌آموزی امسال ۱۸ هزار و ۸۸۲ کلاس کمبود خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به ارتقای معدل امتحانات نهایی گفت: امسال در کل کشور شاهد کاهش میانگین معدل امتحانات نهایی بودیم به طوریکه میانگین کشور نزدیک به یک نمره کاهش یافت اما این کاهش در این استان ۴۸ صدم بودیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.