• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
9

رئیسی: بازداشت متهم با هدف جمع‌آوری اسناد و مدارک ممنوع است

  • کد خبر : 114452
  • 30 آذر 1398 - 9:55
رئیسی: بازداشت متهم با هدف جمع‌آوری اسناد و مدارک ممنوع است

رئیسی: بازداشت متهم با هدف جمع‌آوری اسناد و مدارک ممنوع است/ به‌راحتی حکم حبس و بازداشت ندهید رئیس قوه‌قضاییه: بازداشت افراد به منظور جمع آوری ادله ممنوع است؛ ابتدا دلایل را جمع آوری و سپس در صورت ضرورت حکم دستگیری صادر کنید. احکامی که قضات صادر می‌کنند، همچنین تصمیمات و آرا عادلانه قضات می‌تواند جامعه […]

رئیسی: بازداشت متهم با هدف جمع‌آوری اسناد و مدارک ممنوع است/ به‌راحتی حکم حبس و بازداشت ندهید
رئیس قوه‌قضاییه:
بازداشت افراد به منظور جمع آوری ادله ممنوع است؛ ابتدا دلایل را جمع آوری و سپس در صورت ضرورت حکم دستگیری صادر کنید.
احکامی که قضات صادر می‌کنند، همچنین تصمیمات و آرا عادلانه قضات می‌تواند جامعه را از اضطراب‌های اجتماعی و اقتصادی حفظ کند.
همه ما می‌دانیم که کار و پرونده زیاد است؛ اما گشاده‌رویی را نباید از دست داد.
حتماً شنیده‌اید که بعضی از مراجعان از رفتار نامناسب در مراجع قضایی گله‌مندند. باید با مراجعه‌کنندگان به خوبی رفتار شود و حتی اگر کاری در حیطه وظایف آن مرجع نبود به مراجعه‌کننده راهکار ارائه دهد تا از او رفع ظلم شود.
اینکه یک قاضی از صبح تا ظهر کار‌های روتین را انجام می‌دهد، بسیار خوب است؛ اما یکسری کار‌ها خاص و ویژه هستند. گاهی کسی در راهروی دادگستری است که شما وقتی که صبح به سر کار می‌روید، می‌بینید که وی آنجاست و هنگامی که دارید خارج می‌شوید نیز همچنان او را می‌بینید؛ اگر از وی بخواهید که مشکلش را بیان کند، کاری ویژه‌ای انجام داده‌اید.
چند روز پیش که با آقای اسماعیلی به یکی از مجتمع‌ها سر زدیم در راهرو خانمی را دیدیم که گریه می‌کرد و وقتی علت را از وی جویا شدم، به من گفت، همسرم چهار سال است نگذاشته بچه‌ام را ببینم؛ آیا برای من و شما در دستگاه قضایی امکان دارد که اجازه ندهیم این ظلم صورت گیرد یا خیر؟ اگر بتوانیم، کمک کنیم تا این مادر دلش آرام گیرد، چرا نباید این کار را انجام دهیم؟
امروز نیز عزیزانی که سخنرانی کردند، بر این نکته تاکید داشتند که برخی پرونده‌ها گاهی ۱۰۰ تا ۴۰۰ نفر مالباخته دارند، این‌ها مواردی است که می‌توان روی آن تصمیم‌گیری سریع‌تری صورت گیرد.
هر روزقبل از شروع کار به لیست زندانیان نگاه کنید؛ وضعیت آن‌ها را بررسی کنید و حتماً در مواردی که قانون اجازه می‌دهد، از مجازات‌های جایگزین استفاده کنید.
با تاکید بر بازدید مستمر قضات از زندان و با اشاره به بازدید اخیر خود از زندان اصفهان گفت: به نظر می‌رسد قضات باید دقت بیشتری در صدور حکم بازداشت و حبس داشته باشند و به سهولت نباید دستور بازداشت داد؛ مگر در مواردی که قانون اعلام کرده است و چاره‌ای وجود ندارد.
تعداد زیاد پرونده در دستگاه قضایی داشتن٬ افتخار نیست بلکه باید با کارانقلابی پرونده‌های بلاتکلیف٬ مسن و پیچیده را به سرانجام رساند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=114452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.