• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

تولیدات فرهنگی سیستان و بلوچستان نیازمند حمایت بیشتر است

  • کد خبر : 148848
  • 09 شهریور 1400 - 16:10
تولیدات فرهنگی سیستان و بلوچستان نیازمند حمایت بیشتر است
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ؛ درخت توسعه این استان است و بر همین اساس تولیدات فرهنگی برای توسعه و ارتقا فرهنگ نیاز به حمایت بیشتری دارند.

حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بنیاد توسعه فرهنگی و هنری در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده که اشخاص حقیقی و حقوقی عضو آن هستند و بزودی شروع به فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هدف از این اقدام کمک به حوزه فرهنگی است، افزود: همچنین مرکزی در زمینه تولید، معرفی و فروش آثار هنری و یک تالار مرکزی برای اجرای تئاترها و جشنواره های موسیقی بزودی در زاهدان کلنگ زنی خواهد شد که در تلاشیم هرچه سریعتر راه اندازی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خانه هنرمندان زاهدان در زمینه رشد فرهنگ و هنر این استان تلاش های زیادی انجام داده که امیدواریم هرچه سریعتر به موفقیت های خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

مسگرانی گفت: متاسفانه کرونا به تمامی مشاغل آسیب وارد کرد و در این زمینه هنرمندان دچار آسیب های زیادی شدند که با کمک های بلاعوض و وام توانستیم تا حدودی این آسیب ها را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: باید بسته های حمایتی ویژه برای جامعه فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیش از یکهزار نفر در استان عضو صندوق اعتباری هنر هستند که تاکنون برای ۵۴۶ نفر از آنان هنر کارت صادر و بقیه در حال چاپ است امسال با وجود تمامی شرایط و مشکلات در تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری موفقیت های خوبی بدست آمده و ۵۹۴ فعالیت در سامانه ثبات به ثبت رسیده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.