• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

مدارس سیستان و بلوچستان به اینترنت رایگان مجهز می‌شوند

  • کد خبر : 150217
  • 22 دی 1400 - 8:52
مدارس سیستان و بلوچستان به اینترنت رایگان مجهز می‌شوند
هاتف سیستان و بلوچستان - مدارس سیستان و بلوچستان در راستای هوشمندسازی و براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اینترنت رایگان مجهز می‌شوند.

مدارس سیستان و بلوچستان با پیگیری استاندار و در راستای هوشمندسازی مدارس این استان و بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اینترنت رایگان مجهز می‌شوند.

هوشمندسازی مدارس و اتصال به شبکه ملی اطلاعات در ماده ۶۹ برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته و بر این اساس، وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش موظف شده‌اند در موضوع هوشمندسازی مدارس بویژه در مناطق محروم گامی اساسی بردارند.

در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شد که بر اساس آن تاکنون ۱۵۰۰ مودم با ترافیک رایگان برای اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تحویل داده شده و در حال توزیع بین مدارس است.

هزینه مودم بدون ترافیک رایگان که در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده حدود ۳۷.۲ میلیارد ریال است، که با توجه به اینکه ۷۱ درصد مدارس سیستان و بلوچستان روستایی هستند و اتصال این مدارس به اینترنت در اولویت قرار دارد، آموزش و پرورش استان از طریق اپراتورهای تلفن همراه پیگیری می‌کند تا تعداد مودم‌های بیشتری در اختیار مدارس منطقه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.