• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

کلنگ زنی ها در حوزه آموزش و پرورش باید کارشناسی شده باشند

  • کد خبر : 160660
  • 16 مهر 1402 - 22:05
کلنگ زنی ها در حوزه آموزش و پرورش باید کارشناسی شده باشند

هاتف سیستان و بلوچستان – فرماندار شهرستان زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: اگر کلنگ ساخت فضای آموزشی زده می شود باید کارشناسی شده و نیاز آن منطقه باشد.

کوروش محمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زرآباد با تبریک هفته نیروی انتظامی،اظهار کرد: در روستای جد از توابع بخش مرکزی زرآباد در سال های گذشته دو بار کلنگ ساخت یک مدرسه به زمین زده شده است اما متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است و این روستا با کمبود فضای آموزشی مواجه است.

وی افزود: قطعا در بحث کتب و نیرو کمبودهای داریم که متاسفانه نه تنها شهرستان زرآباد بلکه اکثر شهرستان های استان با این مشکل روبرو هستند اما این دلیل نمی شود پیگیر کمبود کتب و نیرو نباشیم و در تلاش هستیم که این مشکلات را در حد امکان کمتر کنیم.

فرماندار زرآباد ادامه داد: مردم معتقد هستند ما از یک سمت شعار حمایت از تحصیل دختران را سر می دهیم و از سمتی دیگر پذیرش دختران را در دانشگاه فرهنگیان محدود می کنیم.

محمدی تصریح کرد: از ۴۷ نفر مجاز دانشگاه فرهنگیان در شهرستان زرآباد فقط ۲۲ نفر مجاز شدند و‌ باید این موضوع از سوی آموزش و‌ پرورش استان سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: تبعیض بین دانش آموزان پسر و دختر در بین افکار عمومی شهرستان زرآباد مطرح است و معتقد هستند دانش آموز پسر با رتبه ۳۰ هزار مجاز به دانشگاه فرهنگیان شده اما متاسفانه دانش آموز دختر با همین رتبه مجاز نشده و این چنین مواردی باعث می شود دیگر هیچ انگیزه ای برای ادامه تحصیل از سوی دختران ما فراهم نشود و درخواست داریم این موضوع بررسی ودرصورتیکه صحت داشته باشد ترتیب اثر داده شود

وی گفت: در حالی که قرار بود هنرستان شبانه روزی شهر زرآباد امسال به بهره برداری برسد متاسفانه باز شاهدیم که پیمانکار این پروژه را تعطیل کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به رشد جمعیت شهر زرآباد راه اندازی مجتمع شبانه روزی در این شهر و بخش های مرکزی و کاروان الزامی است.

همچنین در ادامه این جلسه، قاسم نوهواسی مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرآباد گزارشی از عملکرد این اداره ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=160660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.