• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

کتاب آقای ایرانشهر رونمایی می‌شود

  • کد خبر : 163610
  • 16 دی 1402 - 19:17
کتاب آقای ایرانشهر رونمایی می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - مراسم رونمایی از تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود.

آقای ایرانشهر نام این کتاب است و به روایتی از خاطرات حضور حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) در دوران تبعید به ایرانشهر می‌پردازد.

«آقای ایرانشهر» روایتی از ماجرای تبعید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قبل پیروزی انقلاب به ایرانشهر توسط ساواک است.

خلاصه کتاب:

“عنوان کتاب در واقع تا اندازه‌ای بیانگر هست. ما فردی را داریم نشان می‌دهیم که پیش از آنکه شهرتی داشته باشد، پیش از آنکه مسئولیت داشته باشد، یک خصلتی در وجودش است و این خصلت راهگشای بسیاری از بن‌بست‌ها و حلال بسیاری از مشکلات است. این خصلت وقتی در جایی قرار می‌گیرد که همه از نشدن‌ها حرف می‌زنند، این خصلت نشان می‌دهد که شدنی است و گره های کور را می‌شود بازکرد. به همین خاطر خیلی زود انس و الفتی بین مردم برقرار می‌شود و مردم با آن فطرت پاکی که دارند با ذوق و اشتیاق ایشان را به آقایی می‌پذیرند و این عنوان و این عبارت را خودشان به کار می‌برند یعنی کسانی که در واقع با عملکرد مواجه هستند نه با حرف و شعار.

این اتفاق در ایرانشهر با حضور حضرت آقا رخ می‌دهد. یعنی از آن لحظه ای که ایشان پا در ایرانشهر می‌گذارند با این نگاه وارد می‌شوند که چگونه به این مردم خدمت بکنم، چگونه دستگیری بکنم، چگونه گرهی را باز بکنم. بعد گویا این حادثه‌ سیل ایرانشهر هم این را به اوج خودش می‌رساند. یعنی در شرایطی که بحران به حدی رسیده که لاینحل جلوه می‌کند و رژیم طاغوت که همه‌ پست ها، امکانات، موقعیت ها و… در اختیارش است هیچکاری نمی‌تواند بکند و فقط تماشاچی و دست روی دست می‌گذارد، یک تبعیدی که غریب هم هست با دست خالی این گره کور را خیلی زیبا و خیلی آسان باز می‌کند و این آقایی به اوج خودش می‌رسد به‌گونه ای که ساواک احساس خطر می‌کند از وجود چنین شخصیتی در ایرانشهر. چرا؟ چون مردم یک اقبال و اشتیاق عجیبی به این شخصیت نشان می‌دهند و این اقبال نزدیک است که تبدیل به یک انقلابی در ایرانشهر شود.

ساواک در این موقعیت دو ترفند به کار می‌برد یکی این است که خیلی ساده لوحانه فردی نفوذی را می فرستند خدمت تبعیدی ها از جمله آقا تا با زبان خود اینها بگوید که شماها می‌توانید اعتراض بکنید به این تبعید و ممکن است اعتراض شما مورد موافقت واقع شود و تبعید را لغو بکنند. آقا در اینجا پاسخ زیبایی دارند که می‌گویند نه اتفاقا جای ما خیلی خوب است. اینها می‌بینند که با این ترفند نمیتوانند این اتفاقی که دارد رقم میخورد در ایرانشهر را خنثی کنند. به ناچار دست به «تبعید در تبعید» می‌زنند.”

مراسم رونمایی از این کتاب روز یکشنبه ۱۷ دی ماه ساعت ۹ در چهاردهمین همایش خورشید ولایت در شهرستان ایرانشهر دانشگاه ولایت، سالن همایش‌های شهید سلیمانی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.