• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

خشونت خانگی علیه زنان دارای بیشترین عوارض اجتماعی، روانی و اقتصادی است

  • کد خبر : 62883
  • 07 تیر 1398 - 19:35
خشونت خانگی علیه زنان دارای بیشترین عوارض اجتماعی، روانی و اقتصادی است
زنان سیستان و بلوچستان با وجود مشکلات متعدد در حوزه‌های مختلفی صاحب سبک، هنر و توانمندی هستند و شهرت بسیاری از هنرهای آنان جهانی است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، فاطمه فاضلی، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان، در نشست تیم مطالعاتی زنان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بین عدم استقلال اقتصادی زنان و اعمال خشونت علیه آنان ارتباط معنا داری وجود دارد.
 

 
وی افزود: خشونت خانگی، شایع‌ترین شکل خشونت همراه با بیشترین احتمال تکرار، کمترین میزان گزارش به پلیس و دارای بیشترین عوارض اجتماعی،روانی و اقتصادی است که در اکثر موارد توسط نزدیک‌ترین فرد خانواده (غالباً شوهر) به وقوع می‌پیوندد و متأسفانه در بسیاری از مواقع با وجود اینکه زن استقلال مالی دارد اما بنا بر گفتمان غالب جامعه که مرد سالارانه است اختیاراتش درحوزه اقتصادی محدود می‌شود و باید در این حوزه گفت و گو و پژوهش بیشتری انجام شود.
وی گفت: مسائل و دغدغه‌های مربوط به زنان را باید بر اساس تحقیقات گسترده و حرفه‌ای دنبال و بر اساس داده‌های حقیقی جامعه نسبت به رفع آسیب‌های پیش روی افراد اقدام کرد.
فاضلی ادامه داد: زنان سیستان و بلوچستان با وجود مشکلات متعدد در حوزه‌های مختلفی صاحب سبک، هنر و توانمندی هستند و شهرت بسیاری از هنرهای آنان جهانی است.
وی گفت: هدف از برگزاری تیم مطالعاتی زنان تنها نشست و گفت و گو پیرامون مسائل آنان نیست بلکه باید یافته‌ها و تصمیمات حاصل بارش فکری این نشست‌ها را در متن جامعه پیاده کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=62883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.