وی افزود: از آنجایی که پروندههای متعددی درباره سوءاستفاده از سیم کارتها تشکیل شده مشخص میشود که برخی افراد در هنگام خرید سیم کارت اسناد هویتی خود را در اختیار فروشنده قرار دادهاند که وی نیز خیانت کرده و از این مدارک تعدادی خط اعتباری خریده در حالی که آن فرد فقط یک خط تلفن داشته است.
وی گفت: عدهای از مردم نیز به دلایل مختلف شامل مفقود شدن گوشی تلفن همراه، سرقت یا هر دلیل دیگری از دسترسی به این وسیله ارتباطی بازمانده و آن را از دست میدهند. این افراد نیز باید برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل علاوه بر اطلاعرسانی به مراجع قانونی در نخستین حرکت برای باطل کردن سیم کارت خود اقدام کنند.
بَزی ادامه داد: برخی افراد متخلف و مجرم نیز پس از دسترسی به سیم کارتهای تلفن همراه دیگران اقدام به راهاندازی شبکههای اجتماعی در فضای مجازی کرده و از این طریق به نیتهای شوم خود میرسند به همین علت مردم باید در حفظ سیم کارت و جلوگیری از سوءاستفاده از آن هوشیار باشند.
وی تصریح کرد: چنانچه شهروندان و کاربران در طی سالهای گذشته سیمکارتی خریداری کردهاند مخصوصاً از خطوط اعتباری، برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل توسط افراد متخلف و مجرم با استعلام ماهانه یا حتی دو هفته یک بار از سامانههای ارتباطی معتبر از وجود تعداد سیم کارت های تلفن همراه به نام خود مطلع شوند. زیرا در اولین مرحله فردی که سیم کارت به نام او صادر شده باید پاسخگوی مراجع قانونی باشد.
وی گفت: شهروندان درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق ۱۱۰ یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.