• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

شهروندان مراقب سوءاستفاده از مدارک هویتی باشند

  • کد خبر : 90648
  • 20 شهریور 1398 - 15:58
شهروندان مراقب سوءاستفاده از مدارک هویتی باشند
برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل علاوه بر اطلاع‌رسانی به مراجع قانونی در نخستین حرکت برای باطل کردن سیم کارت خود اقدام کنند.
به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، سرهنگ مرتضی بَزی، سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: شهروندان مراقب افراد سودجو و فرصت‌طلبی که با ترفندهای مختلف ضمن دسترسی به مدارک هویتی برخی افراد، به نام دارندگان مدارک سیم کارت تهیه می‌کنند باشند.
وی افزود: از آنجایی که پرونده‌های متعددی درباره سوءاستفاده از سیم کارت‌ها تشکیل شده مشخص می‌شود که برخی افراد در هنگام خرید سیم کارت اسناد هویتی خود را در اختیار فروشنده قرار داده‌اند‏ که وی نیز خیانت کرده و از این مدارک تعدادی خط اعتباری خریده در حالی که آن فرد فقط یک خط تلفن داشته است.
وی گفت: عده‌ای از مردم نیز به دلایل مختلف شامل مفقود شدن گوشی تلفن همراه، سرقت یا هر دلیل دیگری از دسترسی به این وسیله ارتباطی بازمانده و آن را از دست می‌دهند. این افراد نیز باید برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل علاوه بر اطلاع‌رسانی به مراجع قانونی در نخستین حرکت برای باطل کردن سیم کارت خود اقدام کنند.
بَزی ادامه داد: برخی افراد متخلف و مجرم نیز پس از دسترسی به سیم کارت‌های تلفن همراه دیگران اقدام به راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی کرده و از این طریق به نیت‌های شوم خود می‌رسند به همین علت مردم باید در حفظ سیم کارت و جلوگیری از سوءاستفاده از آن هوشیار باشند.
وی تصریح کرد: چنانچه شهروندان و کاربران در طی سال‌های گذشته سیم‌کارتی خریداری کرده‌اند مخصوصاً از خطوط اعتباری، برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل توسط افراد متخلف و مجرم با استعلام ماهانه یا حتی دو هفته یک بار از سامانه‌های ارتباطی معتبر از وجود تعداد سیم کارت های تلفن همراه به نام خود مطلع شوند. زیرا در اولین مرحله فردی که سیم کارت به نام او صادر شده باید پاسخ‌گوی مراجع قانونی باشد.
وی گفت: شهروندان درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را  از طریق ۱۱۰ یا وب‌‍ سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=90648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.