• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
8

گام دوم انقلاب نقشه راه پیشرفت کشور است

  • کد خبر : 20721
  • 28 اسفند 1397 - 11:50
گام دوم انقلاب نقشه راه پیشرفت کشور است
بیانیه رهبر معظم انقلاب یک نقشه راه کامل و قابل اجرا برای همگان است به طوری که راهبردهای آن فصل جدیدی از توسعه و پیشرفت را برای کشور رقم می ‌زند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، روزهای پایانی سال ۹۷ را در حالی می‌گذرانیم که همه دشمنان سعی کردند با تحت فشار گذاشتن و محدود کردن، این نظام اسلامی از ۴۰ سالگی عبور نکند اما انقلاب با عزت و سربلندی چهل ساله شد و مردم انقلابی ایران ۴۰ سالگی انقلابشان را جشن گرفتند.
چهل سالگی انقلاب به معنای فقدان مشکلات نیست چرا که نظام اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری درگیر هجمه‌ها و محدودیت‌های نظام سلطه بوده و استکبار و صهیونیست همچنان دست از توطئه و دسیسه علیه انقلاب اسلامی برنمی دارند با این حال ملت فهیم، مقاوم، امیدوار و تلاشگر ایران ثابت کردند در موضوعات مربوط به انقلاب، نظام و دولت در صحنه هستند و این ارزشمند است.
دستاوردهای شگفت انقلاب اسلامی در حالی به دست آمده که دشمنان، جمهوری اسلامی ایران را چند سال تحت فشار جنگ تحمیلی و محاصره اقتصادی قرار دادند و به همین دلیل این دستاورد‌ها ارزشمند و خیره کننده است.
با ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی منشوری ارزشمند از سوی مقام معظم رهبری در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی ارائه شده که راهبردهای آن فصل جدیدی از توسعه و پیشرفت را برای کشور رقم می‌‌زند.
گام دوم انقلاب فصل الخطاب آحاد جامعه و مسئولان است و همه بخش‌ها به ویژه دانشگاهیان و اهالی علم باید در گشودن مرزهای دانش و دستیابی به تخصص‌های نوین و فناوری‌های روز راه پیشرفت کشور را هموارتر کرده و ظرفیت‌های نو را در کسب و کار، تولید ثروت و پیشبرد امور ایجاد کنند.
در بیانیه گام دوم، رهبر معظم انقلاب بر لزوم استفاده صحیح از ظرفیت‌های بومی و داخلی تاکید دارند و فرمودند با وجود اینکه در بسیاری از زمینه‌ها رتبه اول منطقه را داریم اما در استفاده از ظرفیت‌های بومی و داخلی دچار عقب‌ماندگی هستیم.
ضروری است در راستای این منویات تلاش و ظرفیت‌های بالقوه و مغفول مانده سیستان و بلوچستان را شکوفا کنیم.
نگاهی گذرا به ظرفیت‌های بومی و بالقوه استان نشان می‌دهد که سیستان و بلوچستان به لحاظ جایگاه استراتژیک به گونه‌ای است که همه منافع ملی کشور به این منطقه گره خورده است و اگر بخواهیم از ایرانی بزرگ و یکپارچه حفاظت کنیم قطعا باید این استان نقش کلیدی در آن داشته باشد.
مردم این استان مدافعان و محافظان کشور هستند و حضورشان در این منطقه حضوری استراتژیک و راهبردی است.
سیستان و بلوچستان به عنوان استانی استراتژیک با ظرفیت‌های بالقوه در بخش‌های مختلف معدنی، کشاورزی، برخورداری از سواحل مکران و بندر چابهار می‌تواند با هم افزایی همه دولتمردان سند تمام نمای تحقق منویات ارزشمند مقام معظم رهبری باشد.
بندر چابهار می‌تواند به عنوان کانون تحول هم برای این استان و هم کشور باشد. چابهار کانون توسعه محور شرق و غرب و توسعه مکران و بندر شهید بهشتی ارزانترین بندر برای ترانزیت و صادرات کالا است.
بی تردید توسعه سواحل مکران از چشم‌اندازهای روشن و درخشان استان در آغاز دهه پنجم انقلاب خواهد بود که با هم افزایی، مدیریت صحیح و اتصال ظرفیت‌ها، استقرار صنایع زنجیره‌ای، شیلات، صنایع غذایی، گلخانه‌ها و غیره به این مرحله برسد که مرکز استراتژیک تولید و تامین نیازهای کشور باشد.
در مرزهای این استان به ویژه مرز میلک، میرجاوه، جالق، کوهک، پیشین و ریمدان فرصت هایی بی بدیلی نهفته است که باید فصلی نو و نگاهی نو به آن بیاندازیم.
باید حاکمیت دولت بر مرز سایه بیندازد تا با استفاده از این مزیت‌ها نقش و سهم استان را در اقتصاد ملی و اصلاح ساختارها و تقویت بخش رسمی اقتصاد پیش ببریم.
وقتی به بندری با تجهیزات مدرن و ظرفیت هشت و نیم میلیون تنی رسیده‌ایم باید نوع نگاه ما به کشورهای همسایه متفاوت باشد تا توجه کشورهای منطقه و سرمایه‌گذاران را به سیستان و بلوچستان معطوف کنیم.
علاوه بر این، موقعیت راهبردی استان در حوزه مرز دریایی و خشکی، کشاورزی، باغبانی به ویژه استعداد پرورش میوه‌های استوایی و گرمسیری، جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و صنایع دستی بستر فوق العاده‌ای برای توسعه و آبادانی استان است که انتظار داریم با اهتمام و توجه ویژه دولت بستر شکوفایی این استعدادها و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب فراهم شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=20721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.