• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
17

بازی با کلمات یا توهم استادی ؟!

  • کد خبر : 152217
  • 28 خرداد 1401 - 13:43
بازی با کلمات یا توهم استادی ؟!
هاتف سیستان و بلوچستان - خالی از لطف ندیدم در یادداشت این شماره نشریه هاتف جوان به این موضوع اشاره کنم شاید هشداری باشد برای همه از متوهمان متخصص تا مسئولینی که باید هوشیار و متوجه باشند و بالاخره نوجوانان و جوانانی که براحتی فریب تبلیغات بی اساس فضای مجازی را نخورند.

این روزها فضای مجازی بستری شده تا همه احساس کنند مجری ، بازیگر ، ورزشکار ، استاد و…هستند به راحتی به خودشان القاب گوناگون و سنگین می دهند و جالب آنجاست خیلی هم مدعی هستند؟

تا آنجا که ما به یاد داریم سابقا هر کسی قرار بود کار فرهنگی مثبتی برای جامعه انجام بدهد باید از مراکز مسئول و مربوطه مجوز می گرفت و بعد از آن آشنا به آن کار تخصصی بود و این بالاخره یک نظمی در جامعه ایجاد می کرد و به قول معروف همه چیز سرجای خودش بود.

اما متاسفانه آنچه امروزه شاهد آن هستیم خلاف این قضیه است یعنی یک بستری به نام فضای مجازی داریم و آشفته بازاری که فقط مانده سبزی فروشی سر کوچه ما بیاید و دوره های خبرنگاری ، خوانندگی ، فن بیان ، نویسندگی و ….بگذارد آنچه این روزها می بینیم متاسفانه اشخاصی مشخص و معلوم الحال که دربرخی از شهرها و بخش های خودشان کلاس ها و دوره های بسیار تخصصی را برگزار می کنند که اگر به آنها بگویی خودت چقدر و کجا سابقه داری؟ یا بیا چند خط در مورد این برنامه ای که مدرس آن شده ای بنویس …..واقعا جوابی برای گفتن ندارد؟ و قطع به یقین خودش هم برای دروغی که زده و این عناوین سنگینی که برای خودش انتخاب کرده هست می ماند؟ تا چه برسد بخواهد به چند نفر بیچاره و بی خبر دیگر درس هم بدهد!

سئوال اساسی اینجاست که ما اگر خط فاصله ای بین این افراد و دروغ هایشان و مسئولین نظارتی مربوطه بگذاریم جایگاه نظارت ، تذکر و برخورد با اینگونه افراد و جریانات کجاست ؟ چرا هیچ دستگاه فرهنگی و مسئول مربوطه ای با آن شخصی که خودش را مدرس بازیگری و فن بیان و خبرنگاری و…می داند برخورد نمی کند ؟ چرا برای آنها حاشیه امنی درست شده که فردا خودشان را دکتر و استاد دانشگاه هم بخوانند ؟

آسیب این کارها به مرور زمان در جامعه مشخص می شود وقتی پای رسانه هایی به استان باز می شود که متولیان آن الفبای اولیه رسانه و رسالت آن را هم نمی دانند … وقتی پای نوجوانان و جوانان بی گناهی به اصطلاح کلاس های پوچ و توخالی این مدعیان متوهم استادی باز می شود که بی خبر از همه جا اطلاعات غلط و نادرستی را به عنوان خوراک یک فن تخصصی می گیرند؟

متاسفانه شاهد هستیم در برخی شهرها این کارها با همکاری برخی ادارات فرهنگی آنجا وجهه قانونی می گیرد؟ توصیه ما مخصوصا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این هست که دوستان مسئول مراقب اوضاع باشید چرا این ادارات خودشان متولی برگزاری کلاس های تخصصی و مورد علاقه جوانان بی شماری که در سطح استان هستند نمی شوند ؟ چرا با برگزاری کلاسهای پربار و تخصصی توسط اساتید مربوطه باعث پر کردن این خلاها نمی شوند ؟

از جوانان عزیزی هم که این مطلب را می خوانند می خواهیم اگر دوست دارید وارد هر حرفه و تخصصی بشوید از راه درست و اصولی آن زیر نظر مراگز و مراجع مربوط و دوره های تخصصی وارد بشوید و نسبت به افرادی که در فضای مجازی تبلیغات دروغ و بی پایه و اساس منتشر می کنند هوشیار باشید .

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152217

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.